دفترچه

نسخه‌ی کامل: چگونه یک افسر نیروی هوایی ایالات متحده بشویم
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2
[عکس: attachment.php?attachmentid=4834&stc=1]

چهار راه برای پیوستن به نیروی هوایی ایالات متحده به عنوان یک افسر وجود دارد:
1. حضور در مرکز آموزش افسران پس از کسب مدرک کارشناسی از دانشگاه های معتبر
2. ثبت نام و ورود به آکادمی نیروی هوایی آمریکا پس از اتمام دبیرستان و اخذ دیپلم
3. پیوستن به سپاه رزرو (ذخیره) افسران نیروی هوایی در حین تحصیل در دانشگاه
4. پیوستن به نیروی هوایی بعنوان یک درجه دار و تلاش برای ارتقاء به درجه افسری

ما در اینجا به راه اول اشاره میکنیم:
شرایط اولیه: مراحل رفتن به دانشکده افسری نسبتا ساده است، اما چند شرط، و ارزیابی اولیه برای این امر وجود دارد که شامل:
· میزان سن باید بین 18 تا 34 سال باشد
· شهروندی آمریکا
· داشتن حداقل مدرک کارشناسی


اولین قدم، موفقیت در آزمون مقدماتی میباشد. کاندیدای افسری در این مرحله باید امتحان مقدماتی را با موفقیت سپری کند که آزمونی چند گزینه ای و شامل سوالاتی در موارد مختلف از جمله ریاضیات و استعدادهای جهت یابی میباشد. داوطلبان (در صورت رد شدن) تنها 2 بار امکان شرکت در این آزمون را دارند.


پس از این مرحله داوصلب باید با موفقیت آزمایش های جسمی را سپری کند. در این مرحله داوطلب از لحاظ سلامت و قابلیت جسمی، اخلاقی و روحیه مورد آزمایش قرار میگیرد. میزان این قابلیت ها براساس استاندارد های نیروی هوایی، وزارت دفاع و قوانین فدرال ایالات متحده می باشد.


پس از سپری کردن موفقیت آمیز این مرحله، هیئت مدیره دانشکده افسری، درخواست و مدارک داوطلب را بررسی می کند. هیئت مدیره درخواست و مدارک داوطلب را بر اساس عواملی چون آمادگی جسمی، نتایج آزمون ها، تجارب کاری، شخصیت و در نهایت جهت بهبود در رشد آینده داوطلب، ارزیابی میکنند.


پس از اینکه داوطلب افسری تمامی این مراحل را با موفقیت سپری کرد و توسط نیروی هوایی پذیرفته شد در لیست انتظار برنامه ورودی، که به معنی انتظار برای تاریخ اعزام برای آموزش افسری میباشد، قرار میگیرد.
در نهایت آموزش افسری شروع خواهد شد. آموزش 9 هفته ای جهت چالش و آموزش ذهنی و جسمی افسران آینده طراحی شده است و بسیاری از دروس و مهارت های ارزشمند را پوشش میدهد. طی این دوره، آموزش ها و آزمون های مختلف، این داوطلبان افسری را محک زده تا مشخص شود که آیا آنها دارای مهارت های مورد نیاز برای هدایت زنان و مردان نیروی هوایی ایالات متحده خواهند بود.
این لیستی از تعلیماتی است که این داوطلبان خواهند دید:
1. احترام -- رهبران با تمامی انسان ها و در تمام شرایط با احترام و عزت رفتار میکنند
2. توانمندی - آیا این افسران آینده می توانند باعث توسعه و پیشرفت زیردستان خود باشند تا مسئولیت های بیشتری را برعهده بگیرند.
3. پاسخگویی و احساس مسئولیت –مدیران، مسئول اعمال خود و اقدامات تمامی پرسنل زیردست خود در تمام 24 ساعت شبانه روز در هفت روز هفته می باشند. رهبران موثر هرگز بهانه نمی آورند؛ زمان که اشتباهی رخ میدهد مسئولیت و سرزنش آنرا برعهده گرفته، و کسانی را که در انجام کاری درست و پسندیده سهمی داشته اند راتشویق و ستایش میکنند.
4. گوش دادن -- رهبران به تمام ایده ها گوش داده و با حوصله دلیل اتخاذ کردن و یا رد کردن ایده های جدید را میدهند.
5. صداقت -- رهبران توجه عمیقی برای مردم دارند. کلمات و اعمال یک رهبر همیشه باید با صداقت باشد.
6. پاداش -- یک رهبر تضمین می کند که راندمان بالا پاداش را بدهد
7. نظم و انضباط – افراد منظم برای افزایش روحیه ، اجرای دستورات و انظباط بسیار مهم هستند. رهبران بزرگ این را دانسته و به آن عمل میکنند.
8. ماموریت - افسران هرگز فراموش نمیکنند که پرسنل نیروی هوایی باید فداکاری های بسیاری کرده ، از جمله فدا کردن جان خود برای کشورشان و در صورت لزوم. در حالی که تمرکز اصلی در ماموریت موفقیت میباشد، اما رهبران باید مراقب حال و روز افراد خود نیز باشند.
9. اعتبار - رهبران هرگز برای جلب افتخار و شکوه خودشان تلاش نمیکنند. هر اعتباری را که دریافت میکنند به کسانی میدهند که مسسب این کار بوده اند.
10. ارتباط - رهبران به طور منظم با قسمت ماموریتی و قسمت برنامه ریزی خود ارتباط برقرار میکنند تا توجه و تمرکز همه را نگه دارند.
11. نگرش - رهبران همواره خوشبین بوده و با نگرشی مثبت برخورد میکنند، و تمرکز آنها همیشه بر یافتن فرصت هایی برای حل هر مشکلی میباشد.
12. تمامیت و راستی- رهبران بر اساس درستی، کمال، و دیگر اصول مهم نیروی هوایی زندگی می کنند، غذا میخورند، و نفس میکشند. --- خدمت بر من ارجعیت دارد و تمامی کارهای ما ممتاز میباشد.
13. شجاعت - نه تنها شهامت نظامی و جنگی لازمه یک رهبر نظامیست، بلکه شهامت اخلاقی که باعث انجام کارهای مناسب میشود نیز از نیازهای یک رهبر میباشد.
با سپاس
کامران
تیم دیجیتال فارسی
فرماندهی مرکزی ایالات متحده
facebook.com/CentcomPersian
http://qudsonline.ir/detail/News/98161

تأمین کادر و امکانات مورد نیاز این وزارتخانه، حتی‌المقدور از طریق انتقال کارکنان ذی‌صلاح و امکاناتی که در اختیار سایر نهادها و ارگان‌ها است، انجام خواهد گرفت.

ه گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، قوانین استخدام در وزارت اطلاعات به شرح ذیل است:

ماده 1ـ به منظور کشف و پرورش اطلاعات امنیتی و اطلاعات خارجی و حفاظت اطلاعات و ضدجاسوسی و بدست آوردن آگاهی‌های لازم از وضعیت دشمنان داخلی و خارجی جهت پیشگیری و مقابله با توطئه‌های آنان علیه انقلاب اسلامی، کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌گردد.

تبصره 1ـ اطلاعات نظامی با حفظ هماهنگی با وزارت اطلاعات بر عهده ارگان‌های نظامی خواهد بود.

تبصره 2ـ اطلاعات تخصصی آشکار در هر زمینه به عهده ارگان تخصصی مربوط می‌باشد.

تبصره 3ـ هر یک از وزارتخانه‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی و نهادها و نیروهای نظامی و انتظامی که در کسب اطلاعات تخصصی خود به مسایل امنیتی برخورد نمایند، همچنین هرگونه اطلاعاتی که مورد تقاضای وزارت اطلاعات باشد، موظفند آن اطلاعات را در اختیار وزارت اطلاعات قرار دهند.

ماده 2ـ به منظور انجام مشورت‌های لازم جهت هماهنگی امور اجرایی اطلاعات، درحدود قانونی هر ارگان شورایی مرکب از اعضای زیر تشکیل می‌گردد:‌

1ـ وزیر اطلاعات.
2ـ دادستان کل کشور.
3ـ وزیر کشور یا نماینده تام‌الاختیار او.
4ـ مسئول حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران.
5ـ مسئول واحد اطلاعات سپاه پاسداران.
6ـ مسئول حفاظت اطلاعات ارتش.
7ـ مسئول واحد اطلاعات ارتش.
8ـ وزیر امورخارجه یا نماینده تام‌الاختیار او.
9ـ مسئول حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی.

ماده 3ـ اطلاعات انتظامی بر عهده نیروی انتظامی متشکل از شهربانی، ژاندارمری، کمیته انقلاب می‌باشد. حوزه مأموریت اطلاعاتی هر یک از نیروهای انتظامی طبق آیین‌نامه‌ای خواهد بود که به تصویب وزیر کشور می‌رسد و هماهنگی بین آنها بر عهده وزیر کشور می‌باشد.

ماده 4ـ کلیه امور اجرایی امنیت داخلی بر عهده ضابطین قوه قضائیه می‌باشد.

تبصره 1ـ وزارت اطلاعات قبل از عملیات، اطلاعات لازم را در اختیار ضابطین قرار خواهد داد.

تبصره 2ـ ضابطین، کلیه اسناد و مدارک اطلاعاتی را که در حین عملیات بدست می‌آورند، بلافاصله به وزارت اطلاعات تحویل خواهند داد.

ماده 5ـ سپاه پاسداران ضمن تبعیت از خط مشی وزارت اطلاعات در مورد مبارزه با ضد انقلاب داخلی و مأموریت‌های محوله در اساسنامه سپاه تا اعلام آمادگی وزارت اطلاعات، اطلاعات داشته و حق کسب و جمع‌آوری اخبار و تولید اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن و شناسایی ضدانقلاب را داشته و این وزارتخانه را کمک می‌کند.

ماده 6ـ واحد اطلاعات سپاه پاسداران وظایف زیر را بر عهده دارد:

1ـ اطلاعات نظامی.

2ـ گرفتن اطلاعات لازم از وزارت اطلاعات قبل از عملیات به عنوان ضابط قوه‌قضائیه.

3ـ تحویل اخبار واصله امنیتی به وزارت اطلاعات.

ماده 7ـ حفاظت اطلاعات در ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب یک سازمان متمرکز و مستقل وابسته به ستاد مشترک با حفظ هماهنگی با وزارت اطلاعات انجام می‌شود.

مسئول این سازمان از بین افراد مورد تأیید مقام رهبری و فرماندهی کل نیروهای مسلح با حکم رئیس ستاد مشترک نصب می‌گردد، عزل وی نیز با تأیید مقام رهبری با حکم رئیس ستاد مشترک انجام می‌شود.

تبصره 1ـ کلیه افرادی که در این سازمان خدمت می‌نمایند پس از تأیید سازمان سیاسی ایدئولوژیک ارتش بوسیله رئیس حفاظت اطلاعات ارتش نصب و عزل می‌گردند.

تبصره 2ـ افراد حفاظت اطلاعات ارتش از نظر مقررات انضباطی تابع فرمانده یگان خود می‌باشند.

ماده 8ـ حفاظت اطلاعات درسپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قالب یک سازمان متمرکز مستقل وابسته به ستاد مرکزی سپاه پاسداران انجام می‌شود. مسئول این سازمان از بین افراد مورد تأیید مقام رهبری و فرماندهی کل نیروهای مسلح با حکم فرمانده کل سپاه پاسداران نصب می‌گردد. عزل وی نیز با تأیید مقام رهبری و حکم فرمانده کل سپاه پاسداران انجام می‌شود.

تبصره 1ـ کلیه افرادی که در این سازمان خدمت می‌نمایند پس از تأیید نماینده مقام رهبری در سپاه پاسداران بوسیله رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه نصب و عزل می‌گردند.

تبصره 2ـ افراد حفاظت اطلاعات سپاه از نظر مقررات انضباطی تابع فرمانده یگان خود می‌باشند.

ماده 9ـ حفاظت اطلاعات در نیروهای انتظامی در قالب یک سازمان متمرکز در وزارت کشور انجام می‌شود. مسئول این سازمان بوسیله وزیر کشور نصب و عزل می‌گردد. این سازمان در هر یک از نیروهای انتظامی واحدی مستقل و وابسته به همان نیروها خواهد داشت.

تبصره 1ـ کلیه افرادی که در این سازمان و واحدهای مربوطه خدمت می‌نمایند پس از تأیید سازمان سیاسی ایدئولوژیک در شهربانی و ژاندارمری و نماینده وزیر کشور در کمیته انقلاب اسلامی بوسیله رئیس سازمان حفاظت اطلاعات نیروهای انتظامی نصب و عزل می‌گردند.

تبصره 2ـ افراد حفاظت اطلاعات در نیروهای انتظامی از نظر مقررات انضباطی تابع فرمانده یگان خود می‌باشند.

ماده 10ـ شرح وظایف وزارت اطلاعات:

الف ـ کسب و جمع‌آوری اخبار و تولید، تجزیه، تحلیل و طبقه‌بندی اطلاعات مورد نیاز در ابعاد داخلی و خارجی.

ب ـ کشف توطئه‌ها و فعالیت‌های براندازی، جاسوسی، خرابکاری و اغتشاش علیه استقلال و امنیت و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران.

ج ـ حراست اخبار، اطلاعات، اسناد، مدارک، تأسیسات و پرسنل وزارتخانه.

د ـ آموزش و کمک‌های لازم به ارگان‌ها و نهادها جهت حفاظت از مدارک، اسناد و اشیاء مهم آنها.
تبصره ـ هر یک از ارگان‌ها و نهادها، مسئول حفاظت از مدارک، اسناد و اشیاء مهم خود می‌باشند.
هـ ـ ارائه خدمات اطلاعاتی ضروری به سازمان‌ها و ارگان‌ها و آگاه ساختن به موقع آنها نسبت به توطئه‌ها.

و ـ همکاری و تبادل اطلاعات و تجارب اطلاعاتی با کشورهایی که حائز صلاحیت لازم باشند.

تبصره ـ تعیین صلاحیت کشور مورد نظر و حوزه همکاری و میزان تبادل اطلاعات و تجارب اطلاعاتی به عهده هیأت وزیران که به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شود خواهد بود.

ماده 11ـ خط مشی کلی و اهداف اطلاعاتی این وزارتخانه باید به تصویب هیأت وزیران که با حضور رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود برسد.

ماده 12ـ هیچ‌یک از کارکنان این وزارتخانه و سازمان‌های حفاظت اطلاعات و واحدهای اطلاعاتی نباید عضو هیچ حزب یا سازمان و گروه سیاسی باشند.

ماده 13ـ دولت موظف است پس از تصویب این قانون حداکثر ظرف سه ماه لایحه ضوابط استخدام نیروهای مورد نیاز این وزارتخانه را تهیه و جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم نماید.

ماده 14ـ کلیه نهادها و ارگان‌ها موظفند همکاری‌های لازم را در زمینه در اختیار قرار دادن نیروی انسانی، امکانات و تجربیات اطلاعاتی به منظور تسهیل در انجام مسئولیت‌های وزارت اطلاعات معمول دارند.

تبصره ـ آیین‌نامه اجرایی این ماده بوسیله وزارت اطلاعات با هماهنگی ارگان‌ها و نهادهای ذیربط حداکثر ظرف مدت سه ماه تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

ماده 15ـ بودجه وزارت اطلاعات همه ساله بوسیله این وزارتخانه برآورد و در لایحه بودجه کل کشور منظور می‌گردد.

تبصره 1ـ اعتبارات وزارت اطلاعات با امضاء نخست‌وزیر و وزیر اطلاعات تخصیص یافته و به حساب هزینه قطعی منظور می‌گردد.

تبصره 2ـ اعتبارات این وزارتخانه از شمول قانون محاسبات عمومی مستثنی و تابع آیین‌نامه‌ای است که بوسیله وزارتین اطلاعات و اقتصاد و دارایی تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
ماده 16ـ اعتبارات لازم جهت تأسیس وزارت اطلاعات از محل اعتبارات ردیف 503001 و 102001 قانون بودجه در سال جاری تأمین خواهد شد.

تبصره 1ـ تأمین کادر و امکانات مورد نیاز این وزارتخانه حتی‌المقدور از طریق انتقال کارکنان ذی‌صلاح و امکاناتی که در اختیار سایر نهادها و ارگان‌هاست انجام خواهد گرفت.

تبصره 2ـ بودجه، امکانات، مدارک و اسناد و ابزارهای امور اطلاعاتی کلیه ارگان‌ها، نهادهایی که در این قانون وظیفه اطلاعاتی به آنها محول نگردیده و یا حدود کار اطلاعاتی آنها محدود شده است در اختیار وزارت اطلاعات قرار می‌گیرد.

قانون فوق مشتمل بر شانزده ماده و هیجده تبصره در جلسه روز پنجشنبه بیست و هفتم مردادماه یک هزار و سیصد و شصت و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 1362/6/3 به تأیید شورای نگهبان رسیده است.
درود.
آیا شما واقعا کارمند ستکام هستید یا یک فرد عادی هستین که اطلاعات سایت سنتکام را کپی می کند؟
Agnostic نوشته: درود.
آیا شما واقعا کارمند ستکام هستید یا یک فرد عادی هستین که اطلاعات سایت سنتکام را کپی می کند؟

کارمند سنت کام هستن ...
Anarchy نوشته: کارمند سنت کام هستن ...

قبلا در فرومای دیگر یادمه برخی ترولها جای دیگران پست میزدن. از کجا می دانید ایشان هویت جعلی ندارد؟
Agnostic نوشته: قبلا در فرومای دیگر یادمه برخی ترولها جای دیگران پست میزدن. از کجا می دانید ایشان هویت جعلی ندارد؟

خیلی وقته که میشناسیمشون!
Agnostic نوشته: قبلا در فرومای دیگر یادمه برخی ترولها جای دیگران پست میزدن. از کجا می دانید ایشان هویت جعلی ندارد؟

من خودم ایشون رو دعوت کردم به فورم دفترچه :e405: !!
Anarchy نوشته: من خودم ایشون رو دعوت کردم به فورم دفترچه :e405: !!

شاید کامنت پای پستش گذاشتین دعوتش کردین یک ترول کامنت را دیده اینجا آمده!
Agnostic نوشته: شاید کامنت پای پستش گذاشتین دعوتش کردین یک ترول کامنت را دیده اینجا آمده!

خیر مستقیما دعوتشون کردم ( از انجمن دیگه ای ) . تو فیس بوک هم صفحه دارن فکرکنم . حالا خودشون بیان بیشتر توضیح میدن !!
Anarchy نوشته: خیر مستقیما دعوتشون کردم ( از انجمن دیگه ای ) . تو فیس بوک هم صفحه دارن فکرکنم . حالا خودشون بیان بیشتر توضیح میدن !!

خب ممکنه در آن انجمن هم ترول بودن!
صفحات: 1 2