دفترچه

نسخه‌ی کامل: نکاتی جالب در مورد سریال های صدا و سیما
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
با اندکی توجه به سریال های صدا و سیما به نکاتی جالب میرسید که خواستم با شما در میان بگذارم.

در اکثر سریال ها هر پسر یا دختری که خوشگل و خوشتیپ هست آخر سریال مشخص میشود که دزد و شارلاتان هست و در طرف مقابل هر پسری که ریشو هست و هر دختری که چادری هست همگی آدم حسابی هستند!

در اکثر سریال ها هر پسر یا دختر یا هر مرد یا زنی که اسم ایرانی دارد آدم عوضیی هست و در طرف مقابل کسانی که اسم های عربی دارند همگی آدم های خوبی هستند!

در اکثر سریال ها کسانی که پول دار هستند دو گروه هستند. یک گروه که اقلیت را تشکیل میدهند که زیاد هم پول دار نیستند و خمس و زکاتشان را سر موقع میدهند و انفاق میکنند و مذهبی و ولایتمدار هستند خوشبخت هستند! بقیه هم که اکثریت را تشکیل میدهند همیشه از لحاظ وضع زندگی آدم های بدبختی هستند! بطور کلی صدا و سیما میخواهد پول دار ها را بدبخت نشان بدهد تا فقرا که اکثریت جامعه ایران را تشکیل میدهند به وضعشان قانع باشند!

در اکثر سریال ها فقرا را آدم های خوشبختی نشان میدهد و بیشتر آنها ساده زیست نامیده میشوند نه فقیر!

تا اینجا بطور عام صحبت کردم اما بطور خاص یک آشغالی هست به نام سریال کلاه پهلوی که سراسر مزخرفات هست و بنده انقدر از دیدن این سریال حالم به هم میخورد که یک مرحله تا استفراغ فاصله دارم! ولی نگاه میکنم تا ببینم چه مزخرفاتی به خورد ملت میدهند و تا چه حد مردم را احمق فرض کرده اند.
اینو دوستم اضافه کرد!:

در اکثر سریال ها کسانی که ماشین های خارجی سوار میشوند (مخصوصا شاسی بلند) خلافکار هستند و کسانی که ماشین های داخلی سوار میشوند درستکار!
agn0stic نوشته: بطور کلی صدا و سیما میخواهد پول دار ها را بدبخت نشان بدهد تا فقرا که اکثریت جامعه ایران را تشکیل میدهند به وضعشان قانع باشند!
در اکثر سریال ها فقرا را آدم های خوشبختی نشان میدهد و بیشتر آنها ساده زیست نامیده میشوند نه فقیر!

این سیاست زمان شاه هم بود .
فقیرها و بدبخت بیچاره ها رو خوشبخت تر نشون میدادند ولی پولدارها همه یک مشکلی داشتند !
به طور مثال بنگرید به فیلمهای :

گنج قارون
سلطان قلبها
همسفر
ممل آمریکایی
و ...