• Empty
  • قاطی کردم
  • مهربون
  • موفق
  • متعجب
  • مریض
  • مشغول
  • معترض
  • ناراحت
  • هیچ
  • کنجکاو
  • کسل
  • گیج شدم
  • گریه
  • پکر
  • اخمو
  • از خود راضی
  • بی تفاوفت
  • بد جنس
  • بد حال
  • خونسرد
  • خواب آلود
  • خوشحال
  • خجالتی
  • خسته
  • دلواپس
  • رنجور
  • ریلکس
  • سپاسگزار
  • سر به زیر
  • شوکه
  • شاد و سر حال
  • عاشق
  • عصبانی
  • غمگین
  • غافلگیر
  • User Tag List

    نمایش پیکها: از 1 به 9 از 9
    Like Tree3پسندها
    • 1 Post By Dariush
    • 1 Post By azarnoosh
    • 1 Post By kourosh_bikhoda

    جُستار: تلفیق به پیشرفت موسیقی کمک می کند؟

    1. #1
      نویسنده سوم
      Points: 2,807, Level: 32
      Level completed: 38%, Points required for next Level: 93
      Overall activity: 6.0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience Points
      بدون وضعیت
       
      بد حال
       
      izabel آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Sep 2013
      نوشته ها
      152
      جُستارها
      5
      امتیازها
      2,807
      رنک
      32
      Post Thanks / Like
      سپاس
      278
      از ایشان 291 بار در 133 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      5 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)

      تلفیق به پیشرفت موسیقی کمک می کند؟

      ما امروزه در نقطه ایی از دنیای موسیقی قرار داریم که سبک ها , سازها و عوامل فراوانی برای ساخت یک کار وجود داره ... تعداد خوانندگان و آهنگسازان بی شمار هستن که این مورد هم جای خشنودی داره هم جای تاسف! دراین شرایط ما چه در ایران چه در جهان شاهد رکود هنر گرانبهای موسیقی هستیم
      عوامل زیادی دست به دست هم دادن تا این رکود رو شاهد باشیم که میخوایم در این جستار به یکی از اون عوامل بپردازیم
      عاملی که پدید آمدنش (چه در سطح جهانی چه در سطح داخلی) تاریخ مشخصی نداره! و در بدو ورود به دنیای موسیقی بسیار مفید بوده و به دلیل کهن بودن این پدیده گاهی به اشتباه یک سبک تلقی میشه!

      این عامل پدیده تلفیق (modulatio) هست
      تلفیق موسیقی که از دیرباز تا به امروز ادامه داشته و باعث شده از کنار همین تلفیق ها سبک های کامل و زیبایی پدید بیان وهمچنین تلفیق در سازبندی ها باعث شده تا سازهای خوش صدای بسیاری ساخته بشه یا خیلی از سازها به تکامل برسه
      به طور کلی تلفیق ها به سه دسته صورت میگیرن (که ما فعلا به این مقوله در موسیقی ایران می پردازیم)
      تلفیق در لحنِ خواندن (برای مثال امروزه خوانندگان راک از شعرهای سنتی و سنگین استفاده میکنند و در خواندن اون رو با لحنِ راک خوانی سینک میکنن که این گروه ها و این نوع تلفیق روز به روز در حال گسترش هست و تا امروز گروه ها و خوانندگان زیادی در این عرصه فعالیت میکنن و طرفداران نسبتا زیادی هم داره)
      تلفیق در سازبندی (این نوع تلفیق شامل سازهای اختصاصی سبک ها با هم هستن برای مثال استفاده از سه تار در موسیقی پاپ و در کنار سازهای اختصاصی پاپ یا استفاده از سازهای پاپ و یا کلاسیک در سبک ها راک و ...)
      تلفیق در تنظیم (این نوع تلفیق هم بسیار پر طرفدار و در اصل عامیانه هست برای مثال خوانندگان پاپ خوان بسیاری که تنظیم کارهاشون اغلب راک یا ترنس یا هاوس و ... می باشد)
      و البته دسته چهارمی هم در ایران وجود دارد, اون هم تلفیق نواها و سبک های خواندن قومی هستن (فولکلور) که در این زمینه گاها به وسیله هنرمندان تلفیق های جالبی صورت میگیره

      گروهی از اساتید موسیقی موافق تلفیق هستن ولی به صورت اصولی و معتقد هستن نمیشه هر سازی رو وارد هر سبکی کرد و اول باید به نوع ملودی , ساز و ... دقت کرد و کار را پیش از استارت برای خود با سازی کرد (این گروه رو علمی کار شدن موسیقی اصرار فراوان دارند) وگرنه اصل سبک هایی که در حال تلفیق هستند به خطر میوفتند
      گروهی دیگر معتقدند تلفیق امروزه باعث نابودی سبک های اصیل شده است و در تلفیق به شدت افراط صورت گرفته, این گروه بیشتر طرفداران سبک های سنتی و کلاسیک هستند
      گروهی هم معتقدند تلفیق باعث بروز نبوغ و استعداد جوان ها و پدید آمدن سبک های دیگر میشود ...

      لطفا نظر خودتون رو در مورد تلفیق سبک ها برای ما بگید اگر هم موسیقی تلفیقی از نظر خودتون شاخص بوده و یا موسیقی که تلفیق موجب ضعفش شده به خاطر دارید برای ما به اشتراک بگذارید
      سپاس

    2. 6 کاربر برای این پست سودمند از izabel گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      Anarchy (04-17-2014),azarnoosh (04-17-2014),Dariush (04-17-2014),Persepolis (04-17-2014),Russell (04-17-2014),undead_knight (04-17-2014)

    3. #2
      دفترچه نویس
      Points: 83,861, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 99.8%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      HE
       
      Empty
       
      Dariush آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Oct 2012
      ماندگاه
      No man's land
      نوشته ها
      3,040
      جُستارها
      30
      امتیازها
      83,861
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      3,020
      از ایشان 8,976 بار در 2,888 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      60 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      تلفیق خوب است به این شرط که تنها هدف‌اش تلفیق نباشد. موسیقی تلفیقی بی‌شک می‌تواند موجبِ گشایشِ افق‌های جدیدی پیشِ روی هر نوع موسیقی شود، اما در این مورد شما نیاز به تسلطی کامل به مبانی موسیقی و چیرگی بی‌نقص به ظرافت‌های اجرایی هر دو نوع موسیقی دارید وگرنه صرفا با یک اختلاط مواجه خواهید شد و نه تلفیق. موسیقی ایرانی استعداد ِ خوبی برای تلفیق با انواعِ دیگر موسیقی دارد، اما برای انکه با اثری بدترکیب و ناموزون مواجه نباشیم، باید بتوانید لحنِ، رنگ و زبانِ هر دو نوع موسیقی را به خوبی بشناسید. برای نمونه، من به وفور دیده‌ام که سنتور را همچون پیانو کوک کرده و انواعِ قطعاتی که برای موسیقی اروپایی نوشته شده را رویش اجرا می‌کنند؛ خب این برای موسیقی ایرانی چه ارمغانی دارد؟ برای موسیقی غربی چه؟ کسی نیست به اینها بگوید که خب چرا نمی‌روید پیانو یاد بگیرید؟
      بگذریم؛ موسیقی ایرانی و موسیقی غربی از دو جنس متفاوت هستند، موسیقی ایرانی ملودیک است در حالی که موسیقی غربی هارمونیک است. کسی که می‌خواهد دست به تلفیق در عرصه‌ی لحن داشته باشد باید به این موضوع دقت داشته باشد. موسیقی ایرانی در عین پیچیدگی، بسیار ساده می‌نماید! من یادم هست که مدت چند هفته روی یکی از قطعاتِ دستگاهی گیر کرده بودم و با آنکه تمامِ مضراب‌ها و نت‌ها را کاملا درست اجرا می‌کردم اما به روشنی می‌دیدم که استادم جورِ دیگری آن را می‌نوازد! در حالیکه در نوعِ غربی موسیقی شما با آموختنِ نت و تمرینِ زیاد می‌توانید هر قطعه‌ای را دقیقا همانطور که استادتان می‌نوازد اجرا کنید. این تفاوت به خاطر روشهای سنتی انتقالِ این دو نوع موسیقی بوده.

      حالا اگر شما نمونه‌هایی از تلفیقِ موفق انواع موسیقی می‌شناسید اینجا قرار دهید ببینیم نظر خودتان چطور است؟
      Russell این را پسندید.
      Confusion will be my epitaph
      As I crawl a cracked and broken path
      If we make it we can all sit back
      And laugh
      But I fear tomorrow I'll be crying,
      Yes I fear tomorrow I'll be crying
      .Yes I fear tomorrow I'll be crying

    4. 6 کاربر برای این پست سودمند از Dariush گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      azarnoosh (04-17-2014),Fiona (04-17-2014),izabel (04-17-2014),Persepolis (04-17-2014),Russell (04-17-2014),undead_knight (04-17-2014)

    5. #3
      شناس
      Points: 917, Level: 16
      Level completed: 17%, Points required for next Level: 83
      Overall activity: 0%
      بدون وضعیت
       
      هیچ
       
      azarnoosh آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Apr 2014
      نوشته ها
      38
      جُستارها
      2
      امتیازها
      917
      رنک
      16
      Post Thanks / Like
      سپاس
      59
      از ایشان 94 بار در 28 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      3 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      در ابتدا برای تلفیق دو گونه سبک در موسیقی که حسی متفاوت از هم دارند باید نقاط مشترک را یافت .باید سازها را خوب شناخت .
      گاهی در کارهای تلفیقی همه چیز سر جای خودش است ولی حسی که شنونده با پیش فرضی که از آن دو گونه ی موسیقی دارد و سپس حس جدیدی که در این اثر تلفیقی در می یابد منجر به عدم پذیرش آن می شود .
      برای یک شنونده ی معمولی که نگاهی تخصصی نیز ندارد تکرار شنیدن و گوش سپردن به این گونه تلفیق ها بسیار موثر است . شما به راحتی نمیتوانید شنونده ای را که سال هاست به موسیقی سنتی گوش سپرده است مجاب به پذیرش تلفیق کنید مگر آنکه حس کار آنقدر زیبا باشد که بتواند برایش گیرایی داشته باشد .
      خود من تلفیق را می پذیرم و دوست دارم به شرط آنکه این اثر تلفیقی حسی جدید را بیافریند . بسیاری از آثاری که دیده ام در این زمینه ناموفق بوده اند .

      کارهای نامجو را در برخی قطعاتش دوست دارم و سبک خراسانی را در آوازش با تلفیقی از سازهای کلاسیک غربی و آواهایی که با شناخت وارد کار شده برایم خوشایند بوده است .

      نمونه ای از کار ی که برایم زیبا بوده اثری است از : Marketa irgelova به نام : crossroad
      تلفیقی از دف و پیانو
      Russell این را پسندید.
      بالا ببری دو دست خود را خوب است
      یک دست که بالا ببری معترضی

    6. 6 کاربر برای این پست سودمند از azarnoosh گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      Dariush (04-19-2014),Fiona (04-17-2014),izabel (04-17-2014),Persepolis (04-17-2014),Russell (04-17-2014),undead_knight (04-17-2014)

    7. #4
      مدیر تالار
      Points: 94,728, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 99.6%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      وضعیت؟
       
      Empty
       
      kourosh_bikhoda آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Oct 2010
      ماندگاه
      صهیونیستستان
      نوشته ها
      2,339
      جُستارها
      40
      امتیازها
      94,728
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      4,209
      از ایشان 4,997 بار در 2,197 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      26 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      خانم لیلی افشار - WiKi اولین زنی است که اجرای گیتار کلاسیک به درجه دکترا رسیده. ایشون معتقده موسیقی ایرانی خیلی خوب میتونه روی سازهای غربی بنشینه. در جایی مصاحبه ای از ایشون خوندم که میگفت زبان موسیقی سنتی ایرانی به علت بهره بردن از الفبای کاملتر، زبانی بهتر برای اجرای موسیقی ست. مصاحبه زیر هم در این زمینه جالبه:
      گفت وگو با لیلی افشار:موسیقی ایرانی؛ حسی درونی | گیتار سرا
      izabel این را پسندید.

      چو بخت عرب بر عجم چیره گشت --- هـمـه روز ایـرانیـان تـیـره گـشـت
      جهـان را دگـرگونه شـد رسم و راه --- تـو گـویـی نتـابـد دگـر مـهر و مـاه
      ز مـی نشئه و نغمه از چـنگ رفـت --- ز گل عطر و معنی ز فرهنگ رفت
      ادب خــوار شــد، هـنـر شـد وبــال --- بـه بستـنـد انـدیشـه را پـر و بــال
      «توصیف فردوسی بزرگ از تازش اسلام به ایران»

      خردگرایی و ایمان ستیزی

    8. 5 کاربر برای این پست سودمند از kourosh_bikhoda گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      azarnoosh (04-18-2014),izabel (04-17-2014),Persepolis (04-17-2014),Russell (04-17-2014),undead_knight (04-17-2014)

    9. #5
      نویسنده سوم
      Points: 2,807, Level: 32
      Level completed: 38%, Points required for next Level: 93
      Overall activity: 6.0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience Points
      آغازگر جُستار
      بدون وضعیت
       
      بد حال
       
      izabel آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Sep 2013
      نوشته ها
      152
      جُستارها
      5
      امتیازها
      2,807
      رنک
      32
      Post Thanks / Like
      سپاس
      278
      از ایشان 291 بار در 133 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      5 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی Dariush نمایش پست ها
      تلفیق خوب است به این شرط که تنها هدف‌اش تلفیق نباشد. موسیقی تلفیقی بی‌شک می‌تواند موجبِ گشایشِ افق‌های جدیدی پیشِ روی هر نوع موسیقی شود، اما در این مورد شما نیاز به تسلطی کامل به مبانی موسیقی و چیرگی بی‌نقص به ظرافت‌های اجرایی هر دو نوع موسیقی دارید وگرنه صرفا با یک اختلاط مواجه خواهید شد و نه تلفیق. موسیقی ایرانی استعداد ِ خوبی برای تلفیق با انواعِ دیگر موسیقی دارد، اما برای انکه با اثری بدترکیب و ناموزون مواجه نباشیم، باید بتوانید لحنِ، رنگ و زبانِ هر دو نوع موسیقی را به خوبی بشناسید. برای نمونه، من به وفور دیده‌ام که سنتور را همچون پیانو کوک کرده و انواعِ قطعاتی که برای موسیقی اروپایی نوشته شده را رویش اجرا می‌کنند؛ خب این برای موسیقی ایرانی چه ارمغانی دارد؟ برای موسیقی غربی چه؟ کسی نیست به اینها بگوید که خب چرا نمی‌روید پیانو یاد بگیرید؟
      بگذریم؛ موسیقی ایرانی و موسیقی غربی از دو جنس متفاوت هستند، موسیقی ایرانی ملودیک است در حالی که موسیقی غربی هارمونیک است. کسی که می‌خواهد دست به تلفیق در عرصه‌ی لحن داشته باشد باید به این موضوع دقت داشته باشد. موسیقی ایرانی در عین پیچیدگی، بسیار ساده می‌نماید! من یادم هست که مدت چند هفته روی یکی از قطعاتِ دستگاهی گیر کرده بودم و با آنکه تمامِ مضراب‌ها و نت‌ها را کاملا درست اجرا می‌کردم اما به روشنی می‌دیدم که استادم جورِ دیگری آن را می‌نوازد! در حالیکه در نوعِ غربی موسیقی شما با آموختنِ نت و تمرینِ زیاد می‌توانید هر قطعه‌ای را دقیقا همانطور که استادتان می‌نوازد اجرا کنید. این تفاوت به خاطر روشهای سنتی انتقالِ این دو نوع موسیقی بوده.

      حالا اگر شما نمونه‌هایی از تلفیقِ موفق انواع موسیقی می‌شناسید اینجا قرار دهید ببینیم نظر خودتان چطور است؟



      دقیقا ... مسئله همین جاست که امروزه هر اهنگسازی فکر میکنه میتونه با اضافه کردنِ یه ساز سنتور یا سه تار به سازبندی یا تنظیم دست و پا شکسته هاوس و بالا بردن بیس یه کار تلفیقی رو ارائه بده و تازه دیده شده در مصاحبه هاشون با غرور از نو آوری و موثر بودن کارهاشون در پیشرفت موسیقی صحبت میکنند!
      موافقم ... یکی از تفاوت های عمده موسیقی شرقی و غربی همین موردی هست که شما اشاره کردید موسیقی شرقی ملودیک هست و هر اوج و فرود و مانوری روی ملودی داده میشه ولی در موسیقی غربی بیشتر روی ریتم مانور داده میشه (یک امتیازی که موسیقی شرقی نسبت به موسیقی غربی داره همین هستش موسیقی شرقی به دلیل ملودیک بودن خیلی بهتر در خاطر میمونه تا موسیقی غربی خود من با اینکه آهنگ های مایکل رو بارها گوش دادم به خوبی ملودی کارها در ذهنم هستش ولی ریتم ها در ذهنم گنگ هستن)

      در مورد نمونه هم حتما!
      نمونه هایی که من الان در ذهن دارم
      من کارهای علی عظیمی و رعنا منصور رو میپسندم که اشعار ایرانی رو لحن راک میخونن همین طور در سازبندی ها و تنظیم کارهاشون بسیار زیبا سازها و افکت های ایرانی و جز رو تلفیق میکنند
      از کارهای رعنا منصور سراب رو الان یادم هستش و یکی از کارهای علی عظیمی به اسم پیش درآمد که خودم این دو کار رو خیلی دوست دارم
      یا آلبوم اخر گروه پالت به خصوص کار یادگار دوست که سبک های غربی رو با شعر و لحن خواندن موسیقی ایرانی سینک کردن (البته در این آلبوم تلفیق های زیادی صورت گرفته و به قول خودشون دلی تلفیق میکنن وشاید چون دلی کار میکنن و به دل میشینه چون از لحاظ تکنیکی خیلی پیچیدگی در کارهاشون وجود نداره)
      کارهای گروه نیوش هم بد نیستن ولی همه در یک سطح هستن
      گروه دنگ شو که تلفیقی از موسیقی فولکلور با تنظیم های جاز و بلوز هستن و لحن خوندنشون هم کمی متفاوت هستش البته من کار این گروه رو تا زمانی که امید نعمتی درش فعالیت داشت بیشتر دوست داشتم
      گروه نایما که کارهای خوبی در زمینه تلفیق موسیقی ایرانی و جز ازشون شنیدم که پیچیدگی خاصی هم داره موسیقی کارهاشون
      یا البوم جدید همایون شجریان که تلفیق در سازبندی به خوبی درش صورت گرفته یا کار آرایش غلیظ که باز کار مشترک دیگه ایی از پورناظری و شجریان هستش و در اونجا هم خیلی زیبا موسیقی راک با لحن خواندن ایرانی سنتی تلفیق شده کار دیگه ایی که باز خودم خیلی دوسش دارم مدار صفر درجه از علیرضا قربانی که تنظیم و اهنگ غربی کلاسیک خیلی خوب با لحن سنتی تلفیق شده
      و کارهای بیشتری که شنیدم و متاسفانه الان حضور ذهن ندارم تا نام ببرم

    10. یک کاربر برای این پست سودمند از izabel گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      Dariush (04-19-2014)

    11. #6
      نویسنده سوم
      Points: 2,807, Level: 32
      Level completed: 38%, Points required for next Level: 93
      Overall activity: 6.0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience Points
      آغازگر جُستار
      بدون وضعیت
       
      بد حال
       
      izabel آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Sep 2013
      نوشته ها
      152
      جُستارها
      5
      امتیازها
      2,807
      رنک
      32
      Post Thanks / Like
      سپاس
      278
      از ایشان 291 بار در 133 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      5 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی azarnoosh نمایش پست ها
      در ابتدا برای تلفیق دو گونه سبک در موسیقی که حسی متفاوت از هم دارند باید نقاط مشترک را یافت .باید سازها را خوب شناخت .
      گاهی در کارهای تلفیقی همه چیز سر جای خودش است ولی حسی که شنونده با پیش فرضی که از آن دو گونه ی موسیقی دارد و سپس حس جدیدی که در این اثر تلفیقی در می یابد منجر به عدم پذیرش آن می شود .
      برای یک شنونده ی معمولی که نگاهی تخصصی نیز ندارد تکرار شنیدن و گوش سپردن به این گونه تلفیق ها بسیار موثر است . شما به راحتی نمیتوانید شنونده ای را که سال هاست به موسیقی سنتی گوش سپرده است مجاب به پذیرش تلفیق کنید مگر آنکه حس کار آنقدر زیبا باشد که بتواند برایش گیرایی داشته باشد .
      خود من تلفیق را می پذیرم و دوست دارم به شرط آنکه این اثر تلفیقی حسی جدید را بیافریند . بسیاری از آثاری که دیده ام در این زمینه ناموفق بوده اند .

      کارهای نامجو را در برخی قطعاتش دوست دارم و سبک خراسانی را در آوازش با تلفیقی از سازهای کلاسیک غربی و آواهایی که با شناخت وارد کار شده برایم خوشایند بوده است .

      نمونه ای از کار ی که برایم زیبا بوده اثری است از : Marketa irgelova به نام : crossroad
      تلفیقی از دف و پیانو



      در مورد حس کار هم با شما موافقم
      به خصوص که سنتی کارها همیشه یک تعصب خاصی نسبت به این سبک دارن و به این زودیا زیر بار پذیرش تلفیق نمیرن
      (من که همچنان با یک پیشکسوت سنتی خوان درگیر هستم و هیچ جوره نتونستم در مورد قبول موسیقی های تلفیقی قانعش کنم به خصوص تلفیق های سنتی با راک و جز!)
      در مورد القای حس من گروه پالت رو خیلی قبول دارم , در اصل خواننده گروه رو (امید نعمتی)

    12. #7
      نویسنده سوم
      Points: 2,807, Level: 32
      Level completed: 38%, Points required for next Level: 93
      Overall activity: 6.0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience Points
      آغازگر جُستار
      بدون وضعیت
       
      بد حال
       
      izabel آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Sep 2013
      نوشته ها
      152
      جُستارها
      5
      امتیازها
      2,807
      رنک
      32
      Post Thanks / Like
      سپاس
      278
      از ایشان 291 بار در 133 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      5 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی kourosh_bikhoda نمایش پست ها
      خانم لیلی افشار - WiKi اولین زنی است که اجرای گیتار کلاسیک به درجه دکترا رسیده. ایشون معتقده موسیقی ایرانی خیلی خوب میتونه روی سازهای غربی بنشینه. در جایی مصاحبه ای از ایشون خوندم که میگفت زبان موسیقی سنتی ایرانی به علت بهره بردن از الفبای کاملتر، زبانی بهتر برای اجرای موسیقی ست. مصاحبه زیر هم در این زمینه جالبه:
      گفت وگو با لیلی افشار:موسیقی ایرانی؛ حسی درونی | گیتار سرا


      اجرایی از لیلا افشار دیدم که با اضافه کردن فرت در گیتار کلاسیک ربع پرده ساخته بودن تا بتونن قطعات فولکلور و ایرانی رو بنوازن و عالی این کار رو انجام میدادن

    13. یک کاربر برای این پست سودمند از izabel گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      kourosh_bikhoda (04-18-2014)

    14. #8
      مدیر تالار
      Points: 94,728, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 99.6%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      وضعیت؟
       
      Empty
       
      kourosh_bikhoda آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Oct 2010
      ماندگاه
      صهیونیستستان
      نوشته ها
      2,339
      جُستارها
      40
      امتیازها
      94,728
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      4,209
      از ایشان 4,997 بار در 2,197 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      26 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      آقای کیوان ساکت نوازنده چیره دست تار و ستاز هستند. سرعت دست ایشون در نواختن قطعات اگر بی نظیر نباشه به نظر من کم نظیره.

      ایشون هنرشون در این هست که قطعات موسیقی کلاسیک رو برای تار تنظیم میکنند. ایشون معتقده که موسیقی دانان حوزه سنتی ایران نباید کاملن به سبک های سنتی و هنرهای 100 سال پیش وفادار باشند. موسیقی سنتی نیاز به همسویی با نیازهای روز داره وگرنه سرنوشتی جز انزوا و فراموشی در انتظارش نیست.

      تار از استاد كیوان ساكت-آهنگ هاچ زنبور عسل

      شوخی کیوان ساکت با موتزارت

      چو بخت عرب بر عجم چیره گشت --- هـمـه روز ایـرانیـان تـیـره گـشـت
      جهـان را دگـرگونه شـد رسم و راه --- تـو گـویـی نتـابـد دگـر مـهر و مـاه
      ز مـی نشئه و نغمه از چـنگ رفـت --- ز گل عطر و معنی ز فرهنگ رفت
      ادب خــوار شــد، هـنـر شـد وبــال --- بـه بستـنـد انـدیشـه را پـر و بــال
      «توصیف فردوسی بزرگ از تازش اسلام به ایران»

      خردگرایی و ایمان ستیزی

    15. یک کاربر برای این پست سودمند از kourosh_bikhoda گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      izabel (04-18-2014)

    16. #9
      نویسنده دوم
      Points: 8,902, Level: 63
      Level completed: 51%, Points required for next Level: 148
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience Points
      بدون وضعیت
       
      هیچ
       
      cool آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Mar 2013
      نوشته ها
      252
      جُستارها
      26
      امتیازها
      8,902
      رنک
      63
      Post Thanks / Like
      سپاس
      386
      از ایشان 574 بار در 233 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      2 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      از کارهای زیبای جگجیت سینگ که لقب شهنشاه غزل هند را گرفته تلفیق سازهای قدیمی هندی مثل سیتار با پیانو و سازهای جدید میباشد.از اونجایی که سبک جگجیت سینگ غزل است و اهنگ های نواخته شده باید ارامبخش باشند تلفیق سازهای سنتی هندی با سازهای جدید واقعا جالبه.
      از طرفی بعضی از سبک ها مثل سمفونیک متال هم واقعا جالب هستند.سمفونیک متال سبکیه که با ترکیب هوی متال و عناصر سمفونیک بوجود اومده.تو این سبک موزیک(سمفونیک متال) با صدای خواننده ی اپرا زن تلفیق میشه.

    17. 2 کاربر برای این پست سودمند از cool گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      izabel (04-18-2014),kourosh_bikhoda (04-19-2014)

    داده‌های جُستار

    کاربری که سرگرم دیدن این جُستار هستند

    هم‌اکنون 1 کاربر سرگرم دیدن این جُستار است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    جُستارهای همانند

    1. موسیقی ایرانی
      از سوی Dariush در تالار موسیقی و سینما
      پاسخ: 19
      واپسین پیک: 09-17-2015, 04:30 PM
    2. موسیقی
      از سوی Russell در تالار موسیقی و سینما
      پاسخ: 75
      واپسین پیک: 07-24-2014, 07:11 PM
    3. اثبات وجود معاد به وسیله برهان عدالت
      از سوی ahlobit در تالار دین
      پاسخ: 17
      واپسین پیک: 07-09-2013, 12:14 AM
    4. موسیقی فیلم
      از سوی Nocturne در تالار موسیقی و سینما
      پاسخ: 7
      واپسین پیک: 06-27-2013, 09:17 PM
    5. آکادمی موسیقی گوگوش
      از سوی کافر_مقدس در تالار موسیقی و سینما
      پاسخ: 87
      واپسین پیک: 04-02-2013, 10:50 PM

    مجوز های پیک و ویرایش

    • شما نمیتوانید جُستار نوی بفرستید
    • شما نمیتوانید پیکی بفرستید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •