• Empty
  • قاطی کردم
  • مهربون
  • موفق
  • متعجب
  • مریض
  • مشغول
  • معترض
  • ناراحت
  • هیچ
  • کنجکاو
  • کسل
  • گیج شدم
  • گریه
  • پکر
  • اخمو
  • از خود راضی
  • بی تفاوفت
  • بد جنس
  • بد حال
  • خونسرد
  • خواب آلود
  • خوشحال
  • خجالتی
  • خسته
  • دلواپس
  • رنجور
  • ریلکس
  • سپاسگزار
  • سر به زیر
  • شوکه
  • شاد و سر حال
  • عاشق
  • عصبانی
  • غمگین
  • غافلگیر
  • User Tag List

    برگ 21 از 26 نخستیننخستین ... 234567891011121314151617181920212223242526 واپسینواپسین
    نمایش پیکها: از 201 به 210 از 260

    جُستار: برهان شر

    1. #201
      سرنویسنده سوم
      Points: 51,229, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 99.0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      بدون وضعیت
       
      ریلکس
       
      مزدك بامداد آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Nov 2010
      ماندگاه
      هندوستان
      نوشته ها
      2,394
      جُستارها
      4
      امتیازها
      51,229
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      1,264
      از ایشان 5,538 بار در 2,053 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      40 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی ahlobit نمایش پست ها
      من خیلی در باب مسئله شر و برهان شر غور کرده ام
      ولی گویا مغزتان نکشیده:
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی ahlobit نمایش پست ها
      ه نظرم پاسخش همان مصلحت خداست
      یعنی قطعا پیش آمده که در کارهایی که نمی دانستم چه فوایدی دارند و به خاطر شر قلیلش از آنها دوری گزیدیم و بلعکس
      یعنی ما قشنگ مفهوم مصلحت را در تجربه شخصی مان تجربه کردیم.
      حال می گوییم چرا خدا شر را آفرید؟
      می گوییم چون خدای قادر و عالم مطلق خیرخواه است و به همین خاطر بنابر حکمت و مصلحت تو کار می کند شر را آفرید تا از گلوگاه آن به خیر برسی.
      گفتیم که ، زمانی[١] که مسلمان به بن بست میرسد میگوید مصلحت خدا،
      همان خدایی که می بایست[٢] از راه نشان دادن اینکه چرا بدی را آفریده، بودن او را پایور[٣] نماید!
      چرا یارو از ساختمان ۳۰۰ متری افتاد روی کف بتونی و هیچ[٤] چیش نشد؟ چون مصلحت خدا بوده!
      چرا خدا جهان را آفرید؟ : مصلحت بوده بابا ، کفر نگو!
      چرا خدا گذاشت که چوب توی کون امام حسین بکنند؟ : مصلحت اسلام بوده!
      چرا خدا آمریکا و کفار را به مسلمین برتری داد؟ : مصلحت این بوده، بعد ها !! متوجه میشیم !!
      چرا خدا گذاشت که دختری را در زندان بهش تجاوز کنند و سپس خفه کنند؟ : مصلحت بوده جانم !
      چرا سونامی فرستاد و چرا رودبار را از روی زمین پاک کرد؟ : مصلحت بوده، شایدم نماز درست نمیخوندن!

      ما بندگان ناتوان کی هستیم که مصلحت خدا را زیر پرسش ببریم ؟ هه هه هه ....

      روشن است که در پاسخ درمانده اید که چرا باید آن خوبی های پایانی (؟) از این "گلوگاه" بگذرد
      و سخن[٥] هم بر سر همین است که چرا این گلوگاه(=بدی) را آفرید و یکراست[٦] همه را در بهشت خوشبختی نبرد؟

      ----
      ١. ^ Zamân || زمان: وقت time Zeit
      ٢. ^ bây+estan::Bâyestan || بایستن: لازم بودن; واجب بودن _Dehxodâ, Ϣiki-En, Ϣiki-De, ϢDict-Pâ to must müssen
      ٣. ^ pây+var+idan::Pâyvaridan || پایوریدن: ثابت شدن; ثابت کردن _Dehxodâ, Ϣiki-En to be ascertained; to be proved festzustellen; bewiesen werden
      ٤. ^ hic+idan::Hicidan || هیچیدن: از بین رفتن; محو شدن Bahman i Heydari, Mazdak i Bâmdâd, Mehrbod i Vâraste to be annihilated Vernichtet werden
      ٥. ^ sox+idan::Soxidan || سخیدن: سخن گفتن Mazdak i Bâmdâd to say sagen
      ٦. ^ yek+râst::Yekrâst || یکراست: مستقیم; بی واسطه Ϣiki-En, ϢDict-Pâ, _Dehxodâ direct direkt
      ویرایش از سوی مزدك بامداد : 12-20-2013 در ساعت 10:39 AM
      sonixax این را پسندید.
      خرد، زنـده ی جــاودانی شنـــاس
      خرد، مايــه ی زنــدگانی شنـــاس
      چنان دان، هر آنكـس كه دارد خرد
      بــه دانــش روان را هــمی پــرورد

    2. 2 کاربر برای این پست سودمند از مزدك بامداد گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      Anarchy (12-20-2013),sonixax (12-20-2013)

    3. #202
      سرنویسنده سوم
      Points: 51,229, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 99.0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      بدون وضعیت
       
      ریلکس
       
      مزدك بامداد آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Nov 2010
      ماندگاه
      هندوستان
      نوشته ها
      2,394
      جُستارها
      4
      امتیازها
      51,229
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      1,264
      از ایشان 5,538 بار در 2,053 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      40 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی کوشا نمایش پست ها
      متاسفانه ایشان از این جهت اختیاری از خود ندارند لذا نباید ناراحت شد

      نیش عقرب نه از ره غرض است ترک عادت موجب مرض است
      و
      از کوزه همان برون تراود که در اوست
      انتظار استشمام بوی عطر و گلاب از چاه فاضلاب انتظار بی جایی است و اگر به این منظور آن را هم زنی جز تعفن بیشتر نصیبی نخواهی برد !
      هر چه از روز ازل گفت، همان میگویم !!
      خرد، زنـده ی جــاودانی شنـــاس
      خرد، مايــه ی زنــدگانی شنـــاس
      چنان دان، هر آنكـس كه دارد خرد
      بــه دانــش روان را هــمی پــرورد

    4. 3 کاربر برای این پست سودمند از مزدك بامداد گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      Anarchy (12-20-2013),sonixax (12-20-2013),انسان (12-20-2013)

    5. #203
      سخنور یکم
      Points: 5,769, Level: 49
      Level completed: 10%, Points required for next Level: 181
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience Points
      بدون وضعیت
       
      خالی
       
      کوشا آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Oct 2013
      نوشته ها
      742
      جُستارها
      7
      امتیازها
      5,769
      رنک
      49
      Post Thanks / Like
      سپاس
      10
      از ایشان 202 بار در 171 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      8 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی مزدك بامداد نمایش پست ها
      همین پاسخ نابجاست.
      یارو از ساختمان ۳۰۰ متری افتاد با مغز روی کف بتونی ولی هیچ چیش نشد:
      پاسخ: خواست خدا بوده !!
      هر چیز نافرنودین را میتوان به خواست خدا پیوند داد، (شما ها هم که گویا دفتردار الله هستید و میدانید
      که هربار خواست او چه بوده ! اگر هیتلر آمده، خواست خدا بوده و اگر چوب به کون امام حسین کرده اند
      هم خواست خدا بوده ...) که خود در این جستار، سفسته ی چرخه ی پوچ است.
      رج دوم نوشته ی شما هم خودش، پاسخ شما را ناکار میکند:
      خدا که میتوانسته بهشت بسازد، نساخته بجایش میکرب ایدز و سونامی و اهریمن را آفریده است!
      اخوی دوزاری کج افتاده است !

      آن دو جمله مکمل یکدیگرند.

    6. #204
      سخنور یکم
      Points: 5,769, Level: 49
      Level completed: 10%, Points required for next Level: 181
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience Points
      بدون وضعیت
       
      خالی
       
      کوشا آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Oct 2013
      نوشته ها
      742
      جُستارها
      7
      امتیازها
      5,769
      رنک
      49
      Post Thanks / Like
      سپاس
      10
      از ایشان 202 بار در 171 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      8 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی مزدك بامداد نمایش پست ها
      هر چه از روز ازل گفت، همان میگویم !!
      إِنَّا هَدَیْناهُ السَّبیلَ إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً

      ما راه را به او نشان دادیم، خواه شاكر باشد (و پذیرا گردد) یا ناسپاس!

    7. #205
      سرنویسنده سوم
      Points: 51,229, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 99.0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      بدون وضعیت
       
      ریلکس
       
      مزدك بامداد آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Nov 2010
      ماندگاه
      هندوستان
      نوشته ها
      2,394
      جُستارها
      4
      امتیازها
      51,229
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      1,264
      از ایشان 5,538 بار در 2,053 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      40 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی کوشا نمایش پست ها
      إِنَّا هَدَیْناهُ السَّبیلَ إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً

      ما راه را به او نشان دادیم، خواه شاكر باشد (و پذیرا گردد) یا ناسپاس!
      بیجاست،
      شما گفتید که از خود اختیاری نداریم، اکنون باز پس رفتید؟
      تازه، هر کسی میتواند داوگر[١] راه راست باشد و بگوید که
      ما راه راست را به او نشان دادیم و ... مهند[٢] پایور[٣] کردن
      فرنودین[٤] و خردپدیر ان است .
      = سفسته ی شعار!


      ----
      ١. ^ dâv+gar::Dâvgar || داوگر: مدّعی Ϣiki-En claimant
      ٢. ^ meh+and::Mehand || مهند: مهم Dehxodâ important; significant wichtig; signifikant
      ٣. ^ pây+var+idan::Pâyvaridan || پایوریدن: ثابت شدن; ثابت کردن _Dehxodâ, Ϣiki-En to be ascertained; to be proved festzustellen; bewiesen werden
      ٤. ^ far+nud+in::Farnudin || فرنودین: منطقی https://daftarche.com/~Dasâtir logical logisch
      خرد، زنـده ی جــاودانی شنـــاس
      خرد، مايــه ی زنــدگانی شنـــاس
      چنان دان، هر آنكـس كه دارد خرد
      بــه دانــش روان را هــمی پــرورد

    8. 3 کاربر برای این پست سودمند از مزدك بامداد گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      Anarchy (12-20-2013),sonixax (12-20-2013),انسان (12-20-2013)

    9. #206
      سرنویسنده سوم
      Points: 51,229, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 99.0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      بدون وضعیت
       
      ریلکس
       
      مزدك بامداد آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Nov 2010
      ماندگاه
      هندوستان
      نوشته ها
      2,394
      جُستارها
      4
      امتیازها
      51,229
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      1,264
      از ایشان 5,538 بار در 2,053 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      40 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی کوشا نمایش پست ها
      اخوی دوزاری کج افتاده است !

      آن دو جمله مکمل یکدیگرند.
      آها، پس هرکدام از آن گزاره[١] به تنهایی کمی و کاستی دارند!
      اگر میگویید خواست[٢] خدا بوده دیگر روشنگری بیشتر نیاز نبود!
      اینکه گزاره ی دوم را آوردید، نشان میدهد که خودتان هم
      دریافتید که گزاره ی نخست، دادگاه پسند و خردپذیر[٣] نمیباشد !
      ولی همچنان که نشان دادیم، داستان بر سر همان گزاره ی دوم
      است که چرا از آغاز مردم را بهشتی نکرده و به رنج و شکنجه و
      بدی ها گرفتار نمود. اگر هم باز بگویید که آزمایش ! بوده، پوزش[٤]
      بدتر از گناه خواهد بود و بیشتر در گنداب فرو خواهید رفت!

      *دیگر اینکه من اخوی شما نیستم و نه مادر من آخوند پسند بود
      و نه پدر من زنهای واپس[٥] مانده ی چادر چاقچوری را میپسندید !


      ----
      ١. ^ gozâr+e::Gozâre || گزاره: جمله Dehxodâ sentence Satz
      ٢. ^ Xwâst || خواست: اراده Ϣiki-En, Ϣiki-De, ϢDict-Pâ, _Dehxodâ will Wille
      ٣. ^ Xeradpażir || خردپذیر: معقول Ϣiki-En reasonable zumutbar; billig [dated]; vernünftig
      ٤. ^ pux+tan::Puxtan || پوختن: معذرت خواستن; عذر آوردن Dehxodâ to apologize entschuldigen
      ٥. ^ vâ+pas::Vâpas || واپس: اخیر Mehrbod i Vâraste, Mazdak i Bâmdâd late; recent spät
      خرد، زنـده ی جــاودانی شنـــاس
      خرد، مايــه ی زنــدگانی شنـــاس
      چنان دان، هر آنكـس كه دارد خرد
      بــه دانــش روان را هــمی پــرورد

    10. 3 کاربر برای این پست سودمند از مزدك بامداد گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      Anarchy (12-20-2013),sonixax (12-20-2013),انسان (12-20-2013)

    11. #207
      سخنور یکم
      Points: 5,769, Level: 49
      Level completed: 10%, Points required for next Level: 181
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience Points
      بدون وضعیت
       
      خالی
       
      کوشا آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Oct 2013
      نوشته ها
      742
      جُستارها
      7
      امتیازها
      5,769
      رنک
      49
      Post Thanks / Like
      سپاس
      10
      از ایشان 202 بار در 171 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      8 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی مزدك بامداد نمایش پست ها
      بیجاست،
      شما گفتید که از خود اختیاری نداریم، اکنون باز پس رفتید؟
      پس نگرفتیم
      با اختیار می شود اختیار را از خود سلب کرد.
      با اختیار که از پشت بام فرود آیی با مغز بر زمین آمدنش دیگر به اختیار شما نیست.

    12. #208
      سخنور یکم
      Points: 5,769, Level: 49
      Level completed: 10%, Points required for next Level: 181
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience Points
      بدون وضعیت
       
      خالی
       
      کوشا آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Oct 2013
      نوشته ها
      742
      جُستارها
      7
      امتیازها
      5,769
      رنک
      49
      Post Thanks / Like
      سپاس
      10
      از ایشان 202 بار در 171 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      8 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی مزدك بامداد نمایش پست ها
      آها، پس هرکدام از آن گزاره به تنهایی کمی و کاستی دارند!
      اگر میگویید خواست خدا بوده دیگر روشنگری بیشتر نیاز نبود!
      اینکه گزاره ی دوم را آوردید، نشان میدهد که خودتان هم
      دریافتید که گزاره ی نخست، دادگاه پسند و خردپذیر نمیباشد !
      ولی همچنان که نشان دادیم، داستان بر سر همان گزاره ی دوم
      است که چرا از آغاز مردم را بهشتی نکرده و به رنج و شکنجه و
      بدی ها گرفتار نمود. اگر هم باز بگویید که آزمایش ! بوده، پوزش
      بدتر از گناه خواهد بود و بیشتر در گنداب فرو خواهید رفت!

      تکرار یک حرف پوچ و خودخواهانه !

      چرا خدا آنگونه که من می پسندم نیست !؟

      *دیگر اینکه من اخوی شما نیستم و نه مادر من آخوند پسند بود
      و نه پدر من زنهای واپس مانده ی چادر چاقچوری را میپسندید !
      همین مقدار که نیای مشترک به شامپانزه یا هر کوفت دیگری می رسد در اثبات این نسبت کافی است.

    13. #209
      سرنویسنده سوم
      Points: 51,229, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 99.0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      بدون وضعیت
       
      ریلکس
       
      مزدك بامداد آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Nov 2010
      ماندگاه
      هندوستان
      نوشته ها
      2,394
      جُستارها
      4
      امتیازها
      51,229
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      1,264
      از ایشان 5,538 بار در 2,053 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      40 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی کوشا نمایش پست ها
      تکرار یک حرف پوچ و خودخواهانه !

      چرا خدا آنگونه که من می پسندم نیست !؟


      همین مقدار که نیای مشترک به شامپانزه یا هر کوفت دیگری می رسد در اثبات این نسبت کافی است.
      بیجاست!
      همچنین که گفتیم، به پسند من کاری ندارد.
      بدی و رنج و درد، چیزی است که همه هومنی[١]
      گرفتار آن است. پس پرسش بجای خود است!
      +++
      اینکه نیای[٢] ما یکسان است، من و شمارا
      برادر نمیکند، همچنان که نیای شما و غورباغه
      هم یکی است و شما برادر وزغ نیستید!


      ----
      ١. ^ human+i::Humani || هومنی: بشریت humanity; mankind Menschheit || هومنی: یک هومن a human ein Mensch
      ٢. ^ Niyudan || نیودن: عبادت کردن Ϣiki-En to pray beten
      خرد، زنـده ی جــاودانی شنـــاس
      خرد، مايــه ی زنــدگانی شنـــاس
      چنان دان، هر آنكـس كه دارد خرد
      بــه دانــش روان را هــمی پــرورد

    14. 2 کاربر برای این پست سودمند از مزدك بامداد گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      Anarchy (12-20-2013),sonixax (12-20-2013)

    15. #210
      سرنویسنده سوم
      Points: 51,229, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 99.0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      بدون وضعیت
       
      ریلکس
       
      مزدك بامداد آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Nov 2010
      ماندگاه
      هندوستان
      نوشته ها
      2,394
      جُستارها
      4
      امتیازها
      51,229
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      1,264
      از ایشان 5,538 بار در 2,053 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      40 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی کوشا نمایش پست ها
      پس نگرفتیم
      با اختیار می شود اختیار را از خود سلب کرد.
      با اختیار که از پشت بام فرود آیی با مغز بر زمین آمدنش دیگر به اختیار شما نیست.
      اینهم بیجاست. خدا خودش مرا اینجوری آفریده و
      زیسبوم مرا هم ، از پیش از آفرینش هم میدانسته
      که من خودم را پرت میکنم = نبود شایندگی[١] و آزادی گزینش!!

      ----
      ١. ^ šâyand+eg+i::Šâyandegi || شایندگی: اختیار
      خرد، زنـده ی جــاودانی شنـــاس
      خرد، مايــه ی زنــدگانی شنـــاس
      چنان دان، هر آنكـس كه دارد خرد
      بــه دانــش روان را هــمی پــرورد

    16. 2 کاربر برای این پست سودمند از مزدك بامداد گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      Anarchy (12-20-2013),sonixax (12-20-2013)

    داده‌های جُستار

    کاربری که سرگرم دیدن این جُستار هستند

    هم‌اکنون 1 کاربر سرگرم دیدن این جُستار است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    مجوز های پیک و ویرایش

    • شما نمیتوانید جُستار نوی بفرستید
    • شما نمیتوانید پیکی بفرستید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •