• Empty
  • قاطی کردم
  • مهربون
  • موفق
  • متعجب
  • مریض
  • مشغول
  • معترض
  • ناراحت
  • هیچ
  • کنجکاو
  • کسل
  • گیج شدم
  • گریه
  • پکر
  • اخمو
  • از خود راضی
  • بی تفاوفت
  • بد جنس
  • بد حال
  • خونسرد
  • خواب آلود
  • خوشحال
  • خجالتی
  • خسته
  • دلواپس
  • رنجور
  • ریلکس
  • سپاسگزار
  • سر به زیر
  • شوکه
  • شاد و سر حال
  • عاشق
  • عصبانی
  • غمگین
  • غافلگیر
  • User Tag List

    نمایش پیکها: از 1 به 8 از 8

    جُستار: تفسیر قران

    1. #1
      سرنویسنده یکم
      Points: 25,733, Level: 96
      Level completed: 39%, Points required for next Level: 617
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      بدون وضعیت
       
      بی تفاوفت
       
      یه نفر آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Apr 2013
      نوشته ها
      1,283
      جُستارها
      21
      امتیازها
      25,733
      رنک
      96
      Post Thanks / Like
      سپاس
      186
      از ایشان 1,247 بار در 721 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      29 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)

      تفسیر قران

      سلام. از اونجاییکه همتون دنبال سوتی های قرآن هستید، من سعی میکنم چندتا نکته جالب و مفید از قرآن بهتون یاد بدم.

      من کان یرید العزّة فلله العزة جمیعاً===> هر کس که خواهان عزّت است، همانا کلّ عزّت از آن خداست.

      لغت نامه دهخدا عزت رو به معنی بزرگی و سرافرازی ترجمه کرده.
      ویکی - نتایج جستجو | لغت نامه دهخدا

      تا حالا دقت کردید که چجوری یه نفر با عزت میشه؟
      عزت سراسر نزد خداست و اگر کسی میخواهد شخص با عزتی بشه باید به خدا متوسل بشه.. منشا عزت خداست..
      آیة الله جوادی آملی نیز در این زمینه بیان می­دارند: «عزّت، حالت نفوذ ناپذیری است که مانع مغلوب شدن است»

      شکّی نیست که خصیصه‌ی عزّت­طلبی یکی از گرایش­های فطری انسان بوده و در وجود هر فردی در همه‌ی اعصار و امصار وجود دارد. هر شخصی طبعاً به سمت عزّت نفس گرایش دارد و طبع او از ذلّت و دون­مایگی متنفّر و منزجر است. ولی آنچه مهم است منشأ کسب این عزّت و راه پاسخگویی به این گرایش درونی است. گروهی از افراد با غفلت از راه درست و منشأ حقیقی عزّت، به بی­راه می­روند و سعی می­کنند تا عزّت از غیر منشأ حقیقی آن کسب کنند. ولی قرآن کریم با اشاره به منبع و سرچشمه‌ی حقیقی عزّت، عزّت حقیقی را مخصوص خداوند متعال دانسته و هرآنچه غیر او را عزّتی پوشالی و زوال پذیر معرّفی کرده است.

      حالا چطوری به عزت برسیم؟ با پرستش و بندگی خدا. همین..

      :-)
      فرودگاه ها بوسه های بیشتری از سالن عروسی به خود دیده اند و
      دیوارهای بیمارستان بیشتر از عبادتگاه ها دعا شنیده اند!



    2. یک کاربر برای این پست سودمند از یه نفر گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      کوشا (03-26-2014)

    3. #2
      دفترچه نویس
      Points: 407,749, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      نِشان‌ها:
      Most Popular
      سرور خویـشتـن
       
      Empty
       
      Mehrbod آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Oct 2010
      ماندگاه
      لاجیکستان
      نوشته ها
      8,613
      جُستارها
      186
      امتیازها
      407,749
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      12,017
      از ایشان 21,554 بار در 7,514 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      60 Post(s)
      Tagged
      1 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی یه نفر نمایش پست ها
      حالا چطوری به عزت برسیم؟ با پرستش و بندگی خدا. همین..
      عزت | لغت نامه دهخدا
      ... و ارجمندی و ارج و سرافرازی
      بندگی و پرستش: سرافکندگی و خودخوارداشت[١]



      سرافرازی[٢] <> سرافکندگی —> دو همستیز



      ----
      ١. ^ xod+xwârdâšt::Xodxwârdâšt || خودخوارداشت: خود را خوار کردن; خود را ناتوان نمایاندن Ϣiki-En, Mazdak i Bâmdâd self-abasement Selbsterniedrigung
      ٢. ^ sar+afrâz+i::Sarafrâzi || سرافرازی: فخر; شرف Dehxodâ glory; pride || سرافرازی: افتخار Dehxodâ honor; pride Ehre; Stolz

      Sticky بجای وادادن در برابر واقعیت تلخ، بهتر است آدمی بكوشد كه واقعیت را بسود خود دگرگون كند و اگر بتواند حتی یك واژه ی تازی را هم از زبان شیرین مادری خود بیرون بیندازد بهتر از این است كه بگوید چه كنم ! ناراحتم! ولی همچنان در گنداب بماند و دیگران را هم به ماندن در گنداب گول بزند!!

      —مزدک بامداد


    4. 2 کاربر برای این پست سودمند از Mehrbod گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      Soheil (03-27-2014),sonixax (03-26-2014)

    5. #3
      سرنویسنده یکم
      Points: 25,733, Level: 96
      Level completed: 39%, Points required for next Level: 617
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      آغازگر جُستار
      بدون وضعیت
       
      بی تفاوفت
       
      یه نفر آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Apr 2013
      نوشته ها
      1,283
      جُستارها
      21
      امتیازها
      25,733
      رنک
      96
      Post Thanks / Like
      سپاس
      186
      از ایشان 1,247 بار در 721 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      29 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      بله. همینطوره.

      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی Mehrbod نمایش پست ها
      بندگی و پرستش: سرافکندگی و خودخوارداشت[١]
      سرافرازی <> سرافکندگی —> دو همستیز
      افتادگی آموز اگر طالب فیضی// هرگز نخورد آب، زمینی که بلند است..

      اول کوچکی کن. بندگی کن تا خدا بهت عزت و سربلندی بده..
      فرودگاه ها بوسه های بیشتری از سالن عروسی به خود دیده اند و
      دیوارهای بیمارستان بیشتر از عبادتگاه ها دعا شنیده اند!



    6. #4
      دفترچه نویس
      Points: 407,749, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      نِشان‌ها:
      Most Popular
      سرور خویـشتـن
       
      Empty
       
      Mehrbod آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Oct 2010
      ماندگاه
      لاجیکستان
      نوشته ها
      8,613
      جُستارها
      186
      امتیازها
      407,749
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      12,017
      از ایشان 21,554 بار در 7,514 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      60 Post(s)
      Tagged
      1 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی یه نفر نمایش پست ها
      بله. همینطوره.



      افتادگی آموز اگر طالب فیضی// هرگز نخورد آب، زمینی که بلند است..

      اول کوچکی کن. بندگی کن تا خدا بهت عزت و سربلندی بده..
      اگر نکنیم هم ما را این خدا (قلدر محله) میاندازد دوزخ؟

      Sticky بجای وادادن در برابر واقعیت تلخ، بهتر است آدمی بكوشد كه واقعیت را بسود خود دگرگون كند و اگر بتواند حتی یك واژه ی تازی را هم از زبان شیرین مادری خود بیرون بیندازد بهتر از این است كه بگوید چه كنم ! ناراحتم! ولی همچنان در گنداب بماند و دیگران را هم به ماندن در گنداب گول بزند!!

      —مزدک بامداد


    7. 3 کاربر برای این پست سودمند از Mehrbod گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      kourosh_bikhoda (03-29-2014),Soheil (03-28-2014),sonixax (03-27-2014)

    8. #5
      سرنویسنده یکم
      Points: 25,733, Level: 96
      Level completed: 39%, Points required for next Level: 617
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      آغازگر جُستار
      بدون وضعیت
       
      بی تفاوفت
       
      یه نفر آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Apr 2013
      نوشته ها
      1,283
      جُستارها
      21
      امتیازها
      25,733
      رنک
      96
      Post Thanks / Like
      سپاس
      186
      از ایشان 1,247 بار در 721 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      29 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی Mehrbod نمایش پست ها
      اگر نکنیم هم ما را این خدا (قلدر محله) میاندازد دوزخ؟
      نخیر. فقط عزت بهت نمیرسه.. :-)
      فرودگاه ها بوسه های بیشتری از سالن عروسی به خود دیده اند و
      دیوارهای بیمارستان بیشتر از عبادتگاه ها دعا شنیده اند!



    9. #6
      دفترچه نویس
      Points: 407,749, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      نِشان‌ها:
      Most Popular
      سرور خویـشتـن
       
      Empty
       
      Mehrbod آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Oct 2010
      ماندگاه
      لاجیکستان
      نوشته ها
      8,613
      جُستارها
      186
      امتیازها
      407,749
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      12,017
      از ایشان 21,554 بار در 7,514 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      60 Post(s)
      Tagged
      1 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی یه نفر نمایش پست ها
      نخیر. فقط عزت بهت نمیرسه.. :-)
      چه خوب خدا رو میشناسی, از بچه‌هایِ کلاستونه؟ (:

      ولی میدانیم تا جاییکه در قرآن دستکم آمده اینجورها نیست, اگر کسی این الله دیوانه را
      نپرستد سزایش مرگ و دست و پا بُردیگی در این جهان و دوزخ ابدین در آن جهان است.

      Sticky بجای وادادن در برابر واقعیت تلخ، بهتر است آدمی بكوشد كه واقعیت را بسود خود دگرگون كند و اگر بتواند حتی یك واژه ی تازی را هم از زبان شیرین مادری خود بیرون بیندازد بهتر از این است كه بگوید چه كنم ! ناراحتم! ولی همچنان در گنداب بماند و دیگران را هم به ماندن در گنداب گول بزند!!

      —مزدک بامداد


    10. 4 کاربر برای این پست سودمند از Mehrbod گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      Anarchy (03-28-2014),kourosh_bikhoda (03-29-2014),Soheil (03-28-2014),sonixax (03-28-2014)

    11. #7
      سرنویسنده یکم
      Points: 25,733, Level: 96
      Level completed: 39%, Points required for next Level: 617
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      آغازگر جُستار
      بدون وضعیت
       
      بی تفاوفت
       
      یه نفر آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Apr 2013
      نوشته ها
      1,283
      جُستارها
      21
      امتیازها
      25,733
      رنک
      96
      Post Thanks / Like
      سپاس
      186
      از ایشان 1,247 بار در 721 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      29 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی Mehrbod نمایش پست ها
      چه خوب خدا رو میشناسی, از بچه‌هایِ کلاستونه؟ (:

      ولی میدانیم تا جاییکه در قرآن دستکم آمده اینجورها نیست, اگر کسی این الله دیوانه را
      نپرستد سزایش مرگ و دست و پا بُردیگی در این جهان و دوزخ ابدین در آن جهان است.
      حالا هرچی. همکلاسی و یا ...
      باور کن همینه. نیروی واحد مطلق بزرگ دائمی در طبیعت وجود داره که هستی از اون سرچشمه گرفته.
      میتونه بهت همه چی بده و میتونه همه چی ازت بگیره..

      در ضمن در انتخاب دین و خدا و اسلام هیچ اجباری نیست. پس کسی دست و پای تورو بخاطر الله قطع نمیکنه
      فرودگاه ها بوسه های بیشتری از سالن عروسی به خود دیده اند و
      دیوارهای بیمارستان بیشتر از عبادتگاه ها دعا شنیده اند!



    12. #8
      مدیر تالار
      Points: 210,697, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 66.0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      سر گیجه !!
       
      مهربون
       
      Anarchy آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Oct 2010
      ماندگاه
      نا کجا آباد
      نوشته ها
      5,184
      جُستارها
      57
      امتیازها
      210,697
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      32,386
      از ایشان 11,739 بار در 4,879 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      82 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی یه نفر نمایش پست ها
      حالا هرچی. همکلاسی و یا ...
      باور کن همینه. نیروی واحد مطلق بزرگ دائمی در طبیعت وجود داره که هستی از اون سرچشمه گرفته.
      میتونه بهت همه چی بده و میتونه همه چی ازت بگیره..

      در ضمن در انتخاب دین و خدا و اسلام هیچ اجباری نیست. پس کسی دست و پای تورو بخاطر الله قطع نمیکنه
      ما نفهمیدیم تو مسلمان هستی یا نه بالاخره !! یه جا میگی نیستی یه جا میای دفاع میکنی... بعد هم شما اشتباه فهمیدی قضیه رو !! حداقل مطالب دینی که میخوای ازش دفاع کنی رو درست و درمون یاد بگیر که من نتونم بیام به حرفات ایراد بگیرم ...

      شبهه - ش(تهران): بین حکم ارتداد و آیه‌ی «لا اکراه فی الدین» تناقض می‌بینم؟ پاسخ این شبهه چیست؟


      x-shobhe: این شبهات و گمان بر تناقض، اغلب ناشی از برداشت غلط و درک ناصحیح از آیه‌ی مبارکه‌ی «لا اکراه فی‌الدین» به وجود می‌آید که پیش از این در این خصوص به طور مفصل اشاره شد و می‌توانید به بخش «متفرقه» ذیل سؤال: «اگر خداوند در قرآن كریم (البقره - 256) فرموده است كه [لا إِكراهَ فِی الدّین]. یعنی در دین هیچ اجباری وجود ندارد، پس چرا نظام اسلامی و یا خانواده، ما به رعایت واجبات یا پرهیز از محرمات دینی اجبار می‌كنند؟» رجوع نمایید.
      به طور خلاصه آن که استناد کنندگان به این آیه جهت توجیه آزادی عمل خود، اولاً: آیه را نیمه قرائت می‌کنند(؟!) مثل کسی که از آیه‌ی مبارکهی: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَقْرَبُوا الصَّلاةَ وَ أَنْتُمْ سُكارى‏ حَتَّى تَعْلَمُوا ما تَقُولُون‏ ... (النساء– 43) – ای مؤمنین نزدیک به نماز نشوید در حالی که مست هستید تا بدانید که چه می‌گویید ...»، فقط بخش اولش را خوانده بود و مدعی شده بود که به استناد آیه‌ی قرآن مؤمنین نباید به نماز نزدیک شوند!
      در آیه‌ی مورد بحث نیز خداوند کریم می‌فرماید:
      «لا إِكْراهَ فِی الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ فقد استَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى‏ لاَ انْفِصامَ لَها وَ اللَّهُ سَمیعٌ عَلیمٌ» (البقره - 256)
      ترجمه: هیچ اكراهى در این دین نیست، [چرا که] همانا كمال از ضلال متمایز شد، پس هر كس به طغیانگران كافر شود و به خدا ایمان آورد، بر دستاویزى محكم چنگ زده است، دستاویزى كه ناگسستنى است و خدا شنوا و دانا است‏.
      چنان چه مشاهده می‌شود، خداوند می‌فرماید: اولاً انسان را مانند موجودات دیگر مجبور نیافریده است و به او عقل و اختیار عطا نموده است و ثانیاً چون عقل و اختیار دارد و راه ضلالت و گمراهی از راه رشد و کمال برای او مشخص شده، پس لزومی به اعمال جبر نیست و ثالثاً «لا اکراه فی‌الدین» در اصل یعنی: در دین چیزی که موجب ناخوشایندی (کراهت) عقل و فطرت آدمی باشد وجود ندارد.
      مضاعف بر این که «دین» به عقیده اطلاق می‌گردد و نه به «عمل» و همگان در عقیده آزاد هستند. پس، از کجای این آیه درک می‌شود که مردم در عمل آزادند؟! و مگر در هیچ مکتبی یا نظامی چنین امری ممکن است؟!

      ضمنا اسلام فقط نوشته ها قرآن نیست . تاریخ صدر اسلام و اعمال محمد و جانشینانش و روایاتی که ازشون داریم ، چهره واقعی اونها رو نشون میده ...

      منبع

      وأیضا روی عن علی علیه السلام أنه: تنصر رجل، فدعاه وعرض علیه الرجوع إلى الإسلام، فلم یرجع، فقتله [5]، ولم یؤخره، وظاهر ذلك أنه لا تقدیر فیه.
      وروی عن النبی علیه السلام أنه قال: من بدل دینه فاقتلوه [6].
      صحیحه محمد بن مسلم از امام باقر(ع) «قال سألت أبا جعفر (ع)عن المرتد؟ فقال من رغب عن الإسلام وكفر بما أنزل الله علی محمد(ص) بعد إسلامه فلا توبة له وقد وجب قتله وبانب منه إمراته و یقسم ما تركه علی وُلده» (كافی 7 / 256 / ح1)
      از امام باقر(علیه السلام) درباره مرتد سوال کردم،حضرت فرمود کسی که از اسلام روگرداند و به آنچه خداوند بر پیامبر(صلی الله علیه و آله)نازل کرده کافر شود بعد از اسلام آوردنش،که توبه اش پذیرفته نیست و قتلش واجب است و...

      حدیث یازدهم همین باب است عمار ساباطی می‌گوید از امام صادق(ع) شنیدم كه فرمود: «كل مسلم بین المسلمین ارتد عن الإسلام وجحد محمداً نبوته وكذّبه فان دمه مباح لكل من سمع ذلك منه»، هر مسلمانی كه از اسلام برگردد و نبوت پیامبر(ص) را انكار كند خون او بر هر كسی كه چنین حرفی را از او بشنود مباح است.
      در طی نیمه اول قرن هجری/ نیمه هفتم قرن میلادی، مسلمانان موافق بودند که جریمه ارتداد در اسلام، مرگ است. به نقل از پسرعموی محمد (عبدالله بن عباس؛ مرگ 68 ه.ق/687-8 م)، محمد گفت: «کسی که دینش را عوض کرد، بکشیدش» (مَن بَدَلَ دینَهُ فَقتُلهُ) یا «گردنش را بزنید» (فَضرِبو عُنقَهُ). در حدیث دیگری، پیامبر ارتداد را یکی از سه شرط کشتن جایزی می داند که مسلمانی می تواند، مسلمانی را بکشد.[۲] به استناد حدیث دیگری از ابن عباس و عایشه، «کسی که دینش را ترک کرد و از جماعت جدا شد» را اجازه دارند تا خونش را بریزند. ولی هیچ نوع توافقی از اول با نوع اعدام صورت نگرفته‌است. از این رو عکرمه (درگذشت ۱۰۶ ه. ق/۷۲۴ م) و انس بن مالک (درگذشت ۹۱ ه. ق/ ۷۱۰ م) علی را برای سوزانیدن مرتدان نقد می‌کرده‌اند.[۳] برطبق حدیثی بر پایهٔ گفتهٔ ابن عباس در نقد علی خلیفه چهارم(حکمرانی ۳۵ تا ۴۰ ه. ق/۶۵۶ تا ۶۶۱ م) کسی که کافران یا مرتدان(زنادیق جمع زندیق) را می‌سوزانیده‌است، تاکید کرده‌است: «کسی که دینش را ترک کند، او را بکشید ولی با مجازات خدا- یعنی آتش (زدن)- کسی را مجازات نکنید.[۴] بر طبق حدیثی از عایشه، مرتدین باید کشته شوند، به صلیب کشیده شوند یا تبعید گردند.[۳] تهمت اشتباهی ارتداد همچنین قابل مجازات است. بعلاوه، در تعدادی از گزارش های تاریخی ، مجازات اعدام برای ارتداد اصحاب پیامبر ذکر شده است.[۲]

      زندگانی محمد

      تاریخ نگاران اسلامی، در صدر اسلام، اسم تعدادی از مرتدها را آورده اند. آنگونه که از متون تاریخی به دست می آید پس از فتح مکه، محمد دستور اعدام 4 مرتد را صادر کرد : عبدالله بن خطل، عبدالله بن سعد بن ابی سرح، مقیس بن صبابه یا حبابه، ساره.[۵]
      هر چند تو همون قرآن هم تلویحا به قتل مرتد اشاره شده :

      سوره بقره آیه 54

      وَإِذْ قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ یَا قَوْمِ إِنَّكُمْ ظَلَمْتُمْ أَنفُسَكُمْ بِاتِّخَاذِكُمُ الْعِجْلَ فَتُوبُواْ إِلَى بَارِئِكُمْ فَاقْتُلُواْ أَنفُسَكُمْ ذَلِكُمْ خَیْرٌ لَّكُمْ عِندَ بَارِئِكُمْ فَتَابَ عَلَیْكُمْ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ ﴿۵۴﴾
      و چون موسى به قوم خود گفت اى قوم من شما با [به پرستش] گرفتن گوساله برخود ستم كردید پس به درگاه آفریننده خود توبه كنید و [خطاكاران] خودتان را به قتل برسانید كه این [كار] نزد آفریدگارتان براى شما بهتر است پس [خدا] توبه شما را پذیرفت كه او توبه‏پذیر مهربان است

    13. یک کاربر برای این پست سودمند از Anarchy گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      sonixax (03-29-2014)

    داده‌های جُستار

    کاربری که سرگرم دیدن این جُستار هستند

    هم‌اکنون 1 کاربر سرگرم دیدن این جُستار است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    مجوز های پیک و ویرایش

    • شما نمیتوانید جُستار نوی بفرستید
    • شما نمیتوانید پیکی بفرستید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •