02-26-2014, 07:19 PM
در مورد اینکه مثلا در قرآن گفته شده لا اکراه فی الدین (در دین هیچ اجباری نیست) و در جای دیگر گفته شده گردن ناباوران را بزنید معمولا یا با ماستمالی حرف دوم را اشتباه نشان میدهند یا حرف دوم را ناسخ حرف اول میدانند اما به نظر من خمینی کسی بود که اسلام را بخوبی فهمید!
حقیقتا محمد در دورانی که در مکه بود نمیتوانست بگوید ناباوران را گردن بزنید و اگر به او ناسزا میگفتند یا به قول معلم دینی ها آشغال روی سرش میریختند دستور کشتن فرد مورد نظر را نمیداد اما در مدینه وقتی به قدرت رسید از این دستورات داد. خمینی کسی بود که اسلام را خوب فهمید و وقتی که در فرانسه بود حرف از حقوق بشر میزد و میگفت ایران باید از نظر آزادی کشوری شود مثل فرانسه اما وقتی در ایران به قدرت رسید ایران را تبدیل به یکی از بدترین دیکتاتوری های خاورمیانه و جهان کرد.
به نظر من هم ما در قرآن ناسخ و منسوخ نداریم هرچه که در ظاهر ناسخ و منسوخ هست یا تناقض هست یا دستوراتی با توجه به موقعیتی که محمد در آن قرار داشته. در مکه بهترین سیاست لا اکراه فی الدین بود و در مدینه گردن زدن ناباوران.
حقیقتا محمد در دورانی که در مکه بود نمیتوانست بگوید ناباوران را گردن بزنید و اگر به او ناسزا میگفتند یا به قول معلم دینی ها آشغال روی سرش میریختند دستور کشتن فرد مورد نظر را نمیداد اما در مدینه وقتی به قدرت رسید از این دستورات داد. خمینی کسی بود که اسلام را خوب فهمید و وقتی که در فرانسه بود حرف از حقوق بشر میزد و میگفت ایران باید از نظر آزادی کشوری شود مثل فرانسه اما وقتی در ایران به قدرت رسید ایران را تبدیل به یکی از بدترین دیکتاتوری های خاورمیانه و جهان کرد.
به نظر من هم ما در قرآن ناسخ و منسوخ نداریم هرچه که در ظاهر ناسخ و منسوخ هست یا تناقض هست یا دستوراتی با توجه به موقعیتی که محمد در آن قرار داشته. در مکه بهترین سیاست لا اکراه فی الدین بود و در مدینه گردن زدن ناباوران.