نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فیلم‌ها و اخبار مربوط به انقلاب مردم سوریه
#21

Anarchy نوشته: از این غربی ها هم بخاری بلند نمیشه... میخوان بیشترین سود رو با کمترین ضرر کسب کنن !! به نظر من که هیچی قابل پیش بینی نیست اما محتمل ترین گزینه اجرای نقشه ای مثل لیبی هست...

خب من درست یادم نمیاد در لیبی چه اتفاقی افتاد. اعلام منطقه پرواز ممنوع و گاها حمله هوایی به مواضع قذافی و کمک نظامی به مخالفان برای پیروز شدن؟
خب اینجا یکم قضیه فرق میکنه چون قذافی حامی خارجی نداشت ولی اسد داره و مطمئن نیستم با نقشه ای مشابه لیبی بشه اسد رو سرنگون کرد. تازه همون لیبی برخلاف پیش بینی برخی مقامات غربی، تا چند ماه بعد از اجرای این نقشه، قذافی مقاومت میکرد.
پاسخ
#22

Bibak نوشته: خب من درست یادم نمیاد در لیبی چه اتفاقی افتاد. اعلام منطقه پرواز ممنوع و گاها حمله هوایی به مواضع قذافی و کمک نظامی به مخالفان برای پیروز شدن؟
خب اینجا یکم قضیه فرق میکنه چون قذافی حامی خارجی نداشت ولی اسد داره و مطمئن نیستم با نقشه ای مشابه لیبی بشه اسد رو سرنگون کرد. تازه همون لیبی برخلاف پیش بینی برخی مقامات غربی، تا چند ماه بعد از اجرای این نقشه، قذافی مقاومت میکرد.

منطقه پرواز ممنوع ، کمک نظامی به مخالفین و حمله هوایی به تمام مناطق و پایگاه های نظامی در یک هماهنگی با شورشی های لیبیایی...یعنی خود قذافی هم در کاروانی در حال فرار بود رو جنگنده های فرانسوی شناسایی کردن و هدف قرار دادن و بعدا قذافی رو مخالفین گرفتن و کشتن...چند ماه هم فکر کنم نشد ، یعنی زمانی که به طور جدی غربی ها وارد عمل شد شاید نهایتش 1-2 ماه طول کشید !!

بله خب حضور نظامی روسیه در بندر طرطوس رو داریم !! اما به هر حال اگر مدارک علیه اسد زیاد بشه دیگه روسیه هم شاید جرات نکنه زیاد به حمایش ادامه بده...
پاسخ
#23

اگر خبرهای این چنینی درباره کمک تسلیحاتی ایران به اسد واقعیت داشته باشه، در صورتیکه سوریه منطقه پرواز ممنوع بشه، جلوی این کمک ها هم گرفته میشه. البته بعید نیست راه دیگه ای برای رساندن این کمک ها پیدا کنند. حالا نمیدونم اگه این کمک ها انجام نشه تا چه حد به حکومت ضربه وارد میشه.

٤۰۰ تن مهمات، هدیه ایران و روسیه به سوریه ظرف ۱۰ روز

سلیم ادریس رئیس ستاد ارتش آزاد سوریه ادعا کرد که ایران و روسیه ظرف ۱۰ روز گذشته معادل ٤۰۰ تن اسلحه و مهمات به ارتش بشار اسد در سوریه فرستاده اند.

ادریس با ادعای اینکه شبه نظامیان حزب الله را نیز کشتی های روسی به سوریه انتقال داده اند، از حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه ( پی وای دی ) بعنوان کپی سازمان تروریستی " پ ک ک " نام برد.

فرمانده ارتش آزاد سوریه با تاکید بر اینکه امید خود در مورد یاری نظامی کشور های غربی به مخالفین رژیم را از دست داده اند گفت:" در مقابل، ایران و روسیه به یاری های نظامی خود به ارتش بشار اسد ادامه میدهند."

"کشتی های روسیه حزب الهی ها را به سوریه می آورند"

ادریس ادعا کرد که کشتی های باری روسیه، شبه نظامیان حزب الله را از بندر بیروت به تارسوس سوریه انتقال میدهند.

" هر ۱۰ روز یکبار ٤۰۰ تن اسلحه و مهمات به اسد می فرستند "

سلیم ادریس با ذکر اینکه مدارکی در دست دارند که نشان میدهد حزب الهی های شیعه یمنی، پاکستانی و افغانی در کنار سپاهیان رژیم دمشق با ارتش آزاد سوریه میجنگند گفت:" رژیم دمشق هر ۱۰ روز یکبار ٤۰۰ تن مهمات از ایران و روسیه در یافت می کند . هواپیماهای حامل مهمات که از ایران به پرواز در می آیند در فرودگاههای دمشق و حماه فرود می آیند و بدنبال آن با حمل محموله خود به فرودگاههای لاذقیه، حلب و دیرالزور، به تقویت این مناطق می پردازند".

"سیاست کشور های غربی را درک نمی کنیم"

فرمانده ارتش آزاد سوریه با اشاره به اینکه امریکا، فرانسه و انگلستان که قبلا می گفتند به مخالفین رژیم در سوریه کمک تسلیحاتی انجام خواهند داد، طی روز های اخیر روی برمیگردانند، گفت:" در حالتی هستیم که موضع غربیها را نمی فهمیم . یک روز می بیند که از لغو تحریم تسلیحاتی به سوریه بحث میکنند و روز بعد منصرف می شوند" .

"اسرائیل را دشمن خود می دانیم"

ادریس با ذکر این مطلب که اسرائیل دلیلی برای عدم یاری های تسلیحاتی غرب به مخالفین سوری میباشد گفت:" ما هر قدر که در عذاب رژیم دمشق باشیم، باز هم مخالف با حمله اسرائیل به خاک سوریه خواهیم بود. برخی ها دیدگاه ما در مورد اسرائیل را می پرسند. ما سوری ها به اسرائیل با چشم دشمن خود می نگریم . دیدگاه ما روشن است و آنرا از کسی پنهان نمی سازیم ".

"پ ک ک " کپی "پی وای دی" است

سلیم ادریس با یاد آوری حملات اخیر حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه- دنباله سازمان تروریستی پ ک ک - به شهرستان راس العین، اظهار داشت:" این حزب خواستار تشکیل یک دولت مستقل و یا حداقل خودگردان است که موجودیت آنرا هرگز نخواهیم پذیرفت."

سلیم ادریس گفت:"نمی توانیم در مقابل استیلای گذرگاه مرزی راس العین سکوت اختیار بکنیم. هم در این شهر و هم در سرتاسر منطقه خواهیم جنگید . اگرعلاوه بر سپاهیان بشار اسد مجبور به جنگ با نیروهای " پی وای دی" نیز بشویم باز هیچکدام از گذر گاههای مرزی را با دست خود به دشمن تسلیم نخواهیم کرد. من حماسه گویی نمی کنم. ما علاوه بر نیروهای رژیم، با گروههای ایرانی، عراقی و حزب الله نیز در حال جنگ هستیم. دچار مصائب و مشکلاتی هستیم که گروه های به اصطلاح تشکیل دهنده دولت اسلامی عراق و شام برایمان ایجاد می کنند. با گروه های کردی که دوشادوش ما میجنگند مناسبات خوبی داریم ."

فارسی-TRT /٤۰۰ تن مهمات، هدیه ایران و روسیه به سوریه ظرف ۱۰ روز
پاسخ
#24

نظر دوستان درباره سخنان منسوب به رفسنجانی چیست؟ اگه این سخنان را واقعا گفته باشد هدفش چه بوده؟ چیزی که به ذهن من میرسه اینکه شاید میخواسته موضع کسانی که میخواهند در حمله احتمالی به سوریه به طور جدی و رسمی وارد میدان جنگ شده و از سوریه دفاع کنند را ضعیف کرده از وارد شدن ایران به جنگ جلوگیری کند و در نتیجه از مواجه شدن نظام با خطر جلوگیری کند...

این هم توضیحاتی درباره سخنان(منسوب به) رفسنجانی در مورد سوریه:

نقل قول:روز یکشنبه خبرگزاری ایلنا گزارش داد که آقای هاشمی رفسنجانی در سخنرانی خود در سوادکوه گفته است: "مردم (سوریه) از طرف حکومت خودشان مورد حمله شیمیایی واقع شده‌اند و حالا هم باید منتظر حمله خارجی‌ها باشند."

نقل قول:اکنون آقای مطهری می‌گوید شاید آقای هاشمی "اطلاعات، اخبار و اسنادی داشته باشد که به این نقطه رسیده که دولت سوریه حمله شیمیایی کرده است."

آقای مطهری گفته اگر این طور باشد "ایشان می‌خواهد بگوید که ایران و انقلاب اسلامی بیش از حد (در سوریه) مایه نگذارد و می‌خواهد از این موضوع جلوگیری کند."
این نماینده مجلس ایران خواهان توضیح خود آقای هاشمی رفسنجانی درباره این موضوع شده است.

نقل قول:در پایگاه اطلاع‌رسانی اکبر هاشمی رفسنجانی بخش‌هایی از سخنرانی او در سوادکوه منتشر شده که در آن اشاره به حمله شیمیایی در سوریه دیده نمی‌شود اما در بخشی از آن آمده است: "اکنون در سوریه گوش‌ها منتظر شنیدن صدای انفجار بمب هستند و صدها هزار نفر از مردم سوریه کشته شدند و هشت میلیون آواره در داخل و خارج از کشور دارد و تعدادی در زندان‌ها به سر می برند و از ورزشگاه‌ها برای زندان استفاده می شود."

اظهارات آقای هاشمی درباره زندان های سوریه و استفاده از ورزشگاه ها به عنوان زندان با موضع گیری های رسمی حکومت ایران درباره وقایع سوریه تفاوت آشکار دارد.

‮ایران‬ - ‭BBC ‮فارسی‬ - ‮مطهری: هاشمی رفسنجانی درباره سوریه 'آن حرف‌ها' را زده است‬
پاسخ
#25

شیر ولایت، اسد، با طرح تحویل بمبهای شیمیایی مشت محکمی بر دهان آمریکا زده و اوباما را خلع سلاح کردهE14c

یا حسن!  شیخ حسن!
نرمش قهرمانانه حق مسلم ماست.

پیروزی بایدن معجزه آقایمان حضرت بقیة الله حضرت امام زمان (عج) بود.

یالثارت الحسین
امروز حزب الله با سلاح منطق و گفتگو مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و انقلاب می کوبد.

حزب الله! یا علی! تا آزادی قدس یک یا حسین بیش نیست!
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان