نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

روحانی: " بازگشایی سفارت آمریکا در ایران غیر ممکن نیست"
#1

[عکس: 96.jpg]


روحانی: " بازگشایی سفارت آمریکا در ایران غیر ممکن نیست"

هفته گذشته حسن روحانی، رئیس جمهور ایران تلاش های دیپلماتیک آشتی جویانه خود راکه از نیمه دوم سال گذشته آغاز گشته، در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، سوئیس با حضور خبرساز خود دنبال کرد. آقای روحانی در آمریکا به عنوان شخصیتی شناخته می شود که از ماه اوت سال گذشته که به مقام ریاست جمهوری رسیده تلاش در جهت دستیابی به یک توافق موقت در برنامه هسته ای ایران را در اولویت کارهای خویش قرار داده تا اقتصاد ایران را که در حال غرق شدن است نجات بخشد. توافق هسته ای، کلیدی برای دستیابی به این هدف است که در را به روی سرمایه گذاری های خارجی که روحانی و تجارت ایران بدان بسیار نیازمندند باز می کند.

روحانی در داووس موضع پایداری در زمینه بازگشایی درهای تجاری ایران گرفته و درعین حال در شکوفایی رسانه ای دیگری اعلام کرد که بازگشایی سفارت آمریکا در ایران غیرممکن نیست. وی در حالی که در این زمینه از هیچ تعهدی صحبت به میان نیاورد با زبان ملایمی به تاریخ تلخ بسته شدن سفارت آمریکا در 35 سال پیش که به نظر غیرقابل تغییر می آید اشاره کرد. باز هم، با این حال به نظر می رسد که آقای روحانی پیام صحیح و خوش بینانه ای را بدون ارائه تعهد بیش از حد که مشخصه تلاش های دیپلماتیک وی است به گوش رسانده است. او همچنین به نظر می رسد که خودش را از جزر و مد واکنش های رسانه ای از جناح محافظه کار داخل ایران در زمینه تلاش هایش محفوظ نگه داشته.

واکنش های عمومی و رسانه ای داخل ایران در زمینه سفر وی به داووس تا حد زیادی مثبت بوده است. حتی روزنامه کیهان که جناح محافظه کار شدیدی است و در طول چند ماه گذشته به شدت از روحانی و آقای جواد ظریف وزیر امور خارجه انتقاد کرده است پوشش رسانه ای خود را متوجه، از قراری، سخنان جنگ طلبانه جان کری کرده ویادآوری می کند که روحانی تن به خواسته های غرب نداده است. اینجور که به نظر می رسد تا زمانی که مذاکرات هسته ای در مسیر درست به پیش می روند و در نهایت به یک راه حل می رسند آقای روحانی دوام خواهد داشت و محبوبیت خویش را حفظ خواهد کرد. احتمالا فقط در آن زمان است که گفته ایشان " بازگشایی سفارت آمریکا در ایران غیرممکن نیست" از مرحله حرف فراتر خواهد رفت.

با سپاس
فرماندهی مرکزی ایالات متحده
پاسخ
#2

مردیکه شارلاتانِ عوام فریب!

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان