نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خاطرات زوج آمریکایی از سفر به ایران
#1

[ATTACH=CONFIG]4354[/ATTACH]
بیش از 7 سال از آغاز سفر زن و شوهر آمریکایی ، دنیل نول و آندری اسکات می گذرد. این زوج جوان به بیش از 80 کشور تا کنون سفر کرده اند که ایران یکی از این کشورها می باشد. این زوج خاطرات خود در مورد ایران را اینگونه بیان کردند که در ایران با استقبال گرم و مهمان نوازی مردم ایران روبرو شدند حتی در کوچه و خیابان و بازار در برخورد با افراد عادی و غریبه که آنها را ملاقات می کردند و بسیار تحت تاثیر این مهمان نوازی و همچنین آثار باستانی، معماری و تاریخ عمیق ایران قرار گرفتند.
دنیل در مورد حجاب در ایران گفت که هیچ مشکلی با پوشیدن روسری یا حجاب برای رعایت احترام به آداب و رسوم محلی نداشت چرا که در دیدارش از سایر کشورهای مسلمان نشین نیز روسری پوشیده بود تنها فرق حجاب در ایران این بود که او حق انتخاب نداشت و این تنها چیزی بود که او را کمی ناراحت کرده بود ولی در واقعیت امر تجربه سفر به ایران هیچ تاثیری نداشت مخصوصا بعد از صحبت با خانمهای ایرانی و دانستن نارضایتی آنها از حجاب اجباری او با دید روشن تری به این مسئله نگاه کرد. وی گفت که بسیاری از آمریکایی ها فقط ایرانی ها را زمانی می بینند که در اخبار نشان داده می شوند که آن هم معمولا طی تظاهرات یا سخنرانی های سیاسی است و مردم آمریکا نمی دانند که در داخل ایران جهان دیگری است . این زوج حتی به شوخی با بیان این که در ایران به خاطر توجه و مهربانی مردم آنها احساس کردند که ستاره های موسیقی راک هستند خانواده و دوستانشان را سورپریز کردند. این زوج همچنین اظهار کردند که هیچ اظهار نظر منفی یا خصمانه ای از مردم ایران ندیدند حتی افراد غریبه در بازار برای آنها هدیه می خریدند و به خوردن چای دعوتشان می کردند. و در آخر در صحبت با مردم گفتند که چگونه اعمال و روابط دو کشور ایران و آمریکا بیانگر دید مردم دو کشور نیست.


فایل‌های پیوست
.jpg dw.jpg اندازه 10.07 KB  تعداد دانلود: 78
پاسخ
#2

باز این ایرانیا شورش رو درآوردن
پاسخ
#3

MEHDI نوشته: باز این ایرانیا شورش رو درآوردن
براستی رقت‌انگیز است:e108:.

کسشر هم تعاونی؟!
پاسخ
#4

بنظر من این میزان علاقه به جلب توجه دیگران بیمارگونه هست. ولی من کلا مهمان‌نوازی رو دوست دارم، نمیدونم جاهای دیگه هم مهمان‌نوازیشون اینجوریه یا نه !!

"Democracy is now currently defined in Europe as a 'country run by Jews,'" Ezra Pound

پاسخ
#5

Russell نوشته: بنظر من این میزان علاقه به جلب توجه دیگران بیمارگونه هست. ولی من کلا مهمان‌نوازی رو دوست دارم، نمیدونم جاهای دیگه هم مهمان‌نوازیشون اینجوریه یا نه !!
اینکه یک مردمی با دیدنِ یک توریست خودشان را جلویش جر بدهند که ما تروریست نیستیم و خوب و متمدن و مهمان‌نواز و انسان‌دوست و ... هستیم نه اسم‌اش مهمان‌نوازی‌ست و نه در هیچکجا جز ایران یافت نمی‌شود! مردمِ آلمان که کشورشان در دو مقطع بزرگ‌ترین و شنیع‌ترین فجایع و جنایاتِ تاریخ را رقم زدند هرگز از خودشان اینقدر شرمنده و دست‌پاچه نبودند.
در ثانی، این مهمان‌نوازی هم که می‌گویند جوکی بیش نیست! من که در شهرهای توریستی بوده‌ام به خوبی می‌دانم که که اوضاع از چه قرار است! کافی‌ست یک توریست ببینند، چنان اجناس را «فروش» می‌کنند که اسبِ نر به مادیان فرو نکرده باشد! در شیراز راننده تاکسی‌‌دارها یک متدِ بسیار جالب دارند: همینکه یک توریست به تورشان بخورد، به جای آنکه مسیر را راست و مستقیم بروند آنقدر اینور و آنور دور می‌زنند که نشان دهند مثلا مسیر چقدر دور بوده و بعد یک کرایه توپول از مسافر فلک‌زده می‌گیرند.
یک نمونه‌ی دیگر از همین مهمان‌نوازی یادم هست. یکبار در فثل زمستان یزد بودم که دیدم یک زوجِ توریستِ ترکیه‌ای با ماشین خودشان آمده‌اند آنجا. نمی‌دانم به چه خاطر هتل نمی‌رفتند و قصد داشتند شب همانجا درونِ ماشینِ خودشان بخوابند. حالا مهمان‌نوازی ایرانیان را ببینید: شاید در هر 2 دقیقه سه نفر می‌آمدند به آنها صمیمانه و از روی دلسوزی هشدار می‌دادند که شما را به خدا شب را اینجا نمانید، سرد است، یخ می‌کنید، مریض می‌شوید و ... بروید هتل و از این حرفها! اما هتا یک نفرشان هم نگفت بیایید امشب مهمان من باشید! E412

کسشر هم تعاونی؟!
پاسخ
#6

خیر ربطی به نمایش و اینها نداره. مردم ایران در زمان شاه هم همینطور بودند. از بزرگترهاتون بپرسید میگن بهتون. توریست اروپایی و امریکایی میدیدند بهش اظهار علاقه میکردند. در چایخانه ها به صرف چای مهمانشون میکنند. من یک زمانی میزبان یک هیات هندی بودم که برای 3 هفته در ایران بودند. وقتی رفتند خرید بازاریان پول کالاها رو ازشون نمیگرفتند یا خیلی کم میگرفتند. فقط تاکسی دارها این وسط دوبله حساب میکنند.

[COLOR="royalblue"]
چو بخت عرب بر عجم چیره گشت --- هـمـه روز ایـرانیـان تـیـره گـشـت
جهـان را دگـرگونه شـد رسم و راه --- تـو گـویـی نتـابـد دگـر مـهر و مـاه
ز مـی نشئه و نغمه از چـنگ رفـت --- ز گل عطر و معنی ز فرهنگ رفت
ادب خــوار شــد، هـنـر شـد وبــال --- بـه بستـنـد انـدیشـه را پـر و بــال
«توصیف فردوسی بزرگ از تازش اسلام به ایران»
[/COLOR]
خردگرایی و ایمان ستیزی
پاسخ
#7

تجربه من که میگه علت این به اصطلاح مهمان نوازی ایرانیان ، در واقع "ندید بدید" بودن ایرانی هاست ... چون فکر میکنن توریست و کلا "خارجی" یه موجود فضایی و بسیار "کمیاب" هست و حرف زدن باهاشون نوعی "کلاس" داره !!
پاسخ
#8

Anarchy نوشته: تجربه من که میگه علت این به اصطلاح مهمان نوازی ایرانیان ، در واقع "ندید بدید" بودن ایرانی هاست ... چون فکر میکنن توریست و کلا "خارجی" یه موجود فضایی و بسیار "کمیاب" هست و حرف زدن باهاشون نوعی "کلاس" داره !!
خب آخر نیست دیگر، ندیده‌اند دیگر !!
سوال حالا اینجاست که چرا کسی اینجا نمیآید؟

"Democracy is now currently defined in Europe as a 'country run by Jews,'" Ezra Pound

پاسخ
#9

Russell نوشته: خب آخر نیست دیگر، ندیده‌اند دیگر !!
سوال حالا اینجاست که چرا کسی اینجا نمیآید؟

خب حداقل کمی حفظ ظاهر که میتونن بکنن !! باید کمی هم به قول علما عزت نفس داشت ...

خب ایران فعلی اصلا مکان مناسبی برای توریست ها نیست ... برای چی بیان ؟ من موندم همین مقداری هم که توریست میاد ، عقل سالمی دارن یا نه E404 !!
پاسخ
#10

Anarchy نوشته: خب حداقل کمی حفظ ظاهر که میتونن بکنن !! باید کمی هم به قول علما عزت نفس داشت ...

خب ایران فعلی اصلا مکان مناسبی برای توریست ها نیست ... برای چی بیان ؟ من موندم همین مقداری هم که توریست میاد ، عقل سالمی دارن یا نه !!
خب قبل انقلاب که همانطوری الان که میری ترکیه میتونستی پاشی بری لندن چرا اینطور بوده؟
البته شاید دلیلش این هست که هیچ وقت کلنی واقعی غرب نبودیم، مثل هند مثلا.

"Democracy is now currently defined in Europe as a 'country run by Jews,'" Ezra Pound

پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان