02-06-2014, 05:43 PM
در این جستار درباره اسلام و تروریسم بحث خواهد شد و من مستنداتی ارایه میکنم.
razi نوشته: همچنین در آیه دیگر خداوند مىفرماید:
«وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قَوَّة وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدوَّكُمْ وَاخَرِینَ مِنْ دُونِهِم لاَ تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُمْ...»(1)
razi نوشته: نظر دوستان در مورد نقد حجاریان بر سخنان مصباح یزدی چیست؟
razi نوشته: به هر حال، قرآن دستور داده است كه درباره كسانى كه با منطق نمىشود با آنان سخن گفت و گستاخانه راه هدایت و ارشاد و دعوت پیامبر را سد كردهاند و از روى عناد و دشمنى و آگاهانه با اسلام مىجنگند، با خشونت و شدّت تمام برخورد شود و مسلمانان در آنان رعب و وحشت ایجاد كنند، تا خیال تجاوز، خیانت و ضربه زدن به مسلمانان به سرشان نزند.
kourosh_bikhoda نوشته: آیه 60 سوره انفال (8)
گویا در همین زمان بود که محمد گفت با یک تیر سه نفر به بهشت میرند: سازنده، پشتیبان، تیرانداز.
نقل قول: در تفسیر عیاشى از جابر انصارى روایت كرده كه گفت : رسول خدا فرمود: (( و اعدوا لهم ما استطعتم من قوة )) و مرادش تیراندازى بود.
مؤ لف : این روایت را كافى هم بسند خود از عبد الله بن مغیره و او بدون ذكر سند از رسول خدا (صلى الله علیه و آله ) روایت كرده است . زمخشرى هم در ربیع الابرار از عقبه بن عامر و سیوطى در الدر المنثور از احمد، مسلم ، ابى داود، ابن ماجه ، ابن جریر، ابن منذر، ابن ابى حاتم ، ابو الشیخ و ابى یعقوب اسحاق بن ابراهیم و همچنین بیهقى از عقبه بن عامر جهنى از آنجناب روایت كرده اند.
و در الدر المنثور است كه ابو داود، ترمذى ، ابن ماجه و حاكم - وى سند را صحیح دانسته - و بیهقى از عقبه بن عامر جهنى روایت كرده اند كه گفت : من از رسول خدا (صلى الله علیه و آله ) شنیدم كه فرمود: خداوند بوسیله یك تیركمان سه طایفه را به بهشت مى برد، یكى سازنده آنرا به شرطى كه از ساختن آن غرض خیر داشته باشد، و یكى آن كسى را كه با آن تیر خود را در راه خدا مسلح مى كند، و یكى آن كسى را كه آن تیر را در راه خدا به كار مى برد.
نقل قول: نیز مى فرمود: تیراندازى كنید و سوارى بیاموزید، البته اگر تیرانداز (قابلى ) شوید از فن سواره نظامى بهتر است . و نیز فرمود: هر چیزى كه بنى نوع بشر با آن بازى كند حرام است مگر سه چیز: یكى تمرین تیراندازى و آموختن اینكه چگونه تیر را از كمان خود بیرون كند، دوم تربیت اسب خود و تمرین اسب سوارى ، و سوم بازى كردن با همسران ، چون اینها بازى نیست بلكه حق است . و كسى كه تیراندازى بیاموزد و سپس آنرا ترك كند در حقیقت نعمتى را كفران كرده است .