• Empty
  • قاطی کردم
  • مهربون
  • موفق
  • متعجب
  • مریض
  • مشغول
  • معترض
  • ناراحت
  • هیچ
  • کنجکاو
  • کسل
  • گیج شدم
  • گریه
  • پکر
  • اخمو
  • از خود راضی
  • بی تفاوفت
  • بد جنس
  • بد حال
  • خونسرد
  • خواب آلود
  • خوشحال
  • خجالتی
  • خسته
  • دلواپس
  • رنجور
  • ریلکس
  • سپاسگزار
  • سر به زیر
  • شوکه
  • شاد و سر حال
  • عاشق
  • عصبانی
  • غمگین
  • غافلگیر
  • User Tag List

    برگ 20 از 20 نخستیننخستین 1234567891011121314151617181920
    نمایش پیکها: از 191 به 195 از 195

    جُستار: جوک

    1. #191
      دفترچه نویس
      Points: 407,749, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      نِشان‌ها:
      Most Popular
      سرور خویـشتـن
       
      Empty
       
      Mehrbod آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Oct 2010
      ماندگاه
      لاجیکستان
      نوشته ها
      8,613
      جُستارها
      186
      امتیازها
      407,749
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      12,017
      از ایشان 21,554 بار در 7,514 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      60 Post(s)
      Tagged
      1 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی Aquarius نمایش پست ها
      [B]حالت ِ شک و یقین نمی توانند باهم باشند.
      چرا نمیتوانند؟ یعنی شما نمیتوانید یکزمان[١] هم یک چیزی را از ته دل نخواهید, هم ناچار باشید بیانجامید؟


      نمیخواهم بیایم ≠ نخواهد آمد[٢]

      دومی سخنی‌ست گُزیریده[٣] و فرجامین[٤], جایِ گفتگو ندارد; یکمی جایِ گفتگو دارد, شما به دوستی که میگوید «نمیخواهم
      به مهمانی بیایم» میتوانید همچنان خوبی‌هایِ آمدن را بازبگویید تا شاید گُزیر[٥] او را دگرانیده[٦] باشید, ولی به
      دوستی که میگوید «نخواهم آمد» یا گفتاریک‌تر, «من نمیآیم», راهِ گفتگو بسته‌تر است و 'شاید' نامبرده, کم‌رنگ‌تر.

      پس آنچه شما افزوده و حشو دیده‌اید بوارونه کاربردِ ناچشمپوشیدنی دارد و این رویهمرفته[٧] از
      لغزش‌هایِ فراگیر و میتوانیم بگوییم سبکسرانه‌یِ زبانشناس‌ها است که باریکبینیِ[٨] بسنده ندارند.


      ----
      ١. ^ yek+zamân::Yekzamân || یکزمان: در یک زمان Ϣiki-En, Ϣiki-De, _Dehxodâ synchronous synchron
      ٢. ^ Âmâdan || آمادن: آماده کردن; حاضر کردن Dehxodâ, Mehrbod i Vâraste to ready; to bereiten
      ٣. ^ gozir+idan::Goziridan || گزیریدن: تصمیم گرفتن Ϣiki-En, _Dehxodâ, MacKenzie to decide entscheiden
      ٤. ^ farjâm+in::Farjâmin || فرجامین: نهایی; پادواژه‌یِ آغازین _Dehxodâ, Ϣiki-En final; aftermost
      ٥. ^ Gozir || گزیر: تصمیم Ϣiki-En, Ϣiki-De, ϢDict-Pâ, Ϣiki-Pâ, _Dehxodâ decision Entscheidung
      ٦. ^ degar+ânidan::Degarânidan || دگرانیدن: تغییر دادن to change
      ٧. ^ ruye+ham+rafte::Ruyehamrafte || رویهمرفته: در مجموع; در کل altogether; all-in-all insgesamt; alles in allem
      ٨. ^ bâr+ik+didan::Bârikdidan || باریکدیدن: موشکافی کردن to scrutinize

      Sticky بجای وادادن در برابر واقعیت تلخ، بهتر است آدمی بكوشد كه واقعیت را بسود خود دگرگون كند و اگر بتواند حتی یك واژه ی تازی را هم از زبان شیرین مادری خود بیرون بیندازد بهتر از این است كه بگوید چه كنم ! ناراحتم! ولی همچنان در گنداب بماند و دیگران را هم به ماندن در گنداب گول بزند!!

      —مزدک بامداد


    2. یک کاربر برای این پست سودمند از Mehrbod گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      sonixax (03-22-2014)

    3. #192
      سخنور دوم
      Points: 14,262, Level: 77
      Level completed: 53%, Points required for next Level: 188
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience Points
      بدون وضعیت
       
      خالی
       
      MEHDI آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Sep 2013
      نوشته ها
      521
      جُستارها
      4
      امتیازها
      14,262
      رنک
      77
      Post Thanks / Like
      سپاس
      24
      از ایشان 894 بار در 441 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      9 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی Aquarius نمایش پست ها
      این مهملات اگر هم واقعیت داشته باشند پیوندی به شرم و حیا داشتن محمد ندارد بلکه بیش تر نشان از موضع گیری محمد دربرابر لقاح مصنوعی گیاهان دارد [به نوعی پیش خودش گفته است که این کار دخالت در روند طبیعی آفرینش است] همانطور که امروزه هم هنوز برخی مفتی ها و آخوندهایی [خاصّه از نوع جزم اندیشانشان] را می‌بینیم که در برابر لقاح مصنوعی حیوانات و گیاهان موضع گیری منفی دارند؛ آنچه که روشن است این است که قرآن صراحتاً محمد را از میل داشتن تعدادی زن بیش از آنچه داشته است باز می‌دارد اینجا :

      از این پس، دیگر [گرفتن‌] زنان و نیز اینكه به جاى آنان زنان دیگرى بر تو حلال نیست،
      هر چند زیبایى آنها تو را شگفت زده کند، به استثناى كنیزان، و خدا همواره بر هر
      چیزى مراقب است [52:33]

      نکته قابل توجه و مرتبط آن است که قرآن می گوید: «هر چند زیبایى آنها تو را شگفت زده کند» نشان از آن است که در بین فامیل و کوچه و بازار هم زنان زیبای عرب از محمد دل رُبایی کرده‌اند.
      کمتر آسمون ریسمون ببافید.

    4. #193
      نویسنده دوم
      Points: 7,750, Level: 58
      Level completed: 50%, Points required for next Level: 200
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience Points
      xammâr
       
      Empty
       
      meaning آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Dec 2012
      نوشته ها
      235
      جُستارها
      3
      امتیازها
      7,750
      رنک
      58
      Post Thanks / Like
      سپاس
      173
      از ایشان 716 بار در 227 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      2 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی MEHDI نمایش پست ها
      کمتر آسمون ریسمون ببافید.
      ادله خود را برای خطا بودن گفته های من بنویسید، سواد ندارید مجبور نیستید نقل قول بگیرید و با یک جمله کلیشه ای "آسمون به ریسمان بافتن" در بروید. ذهن شما قدرت تحلیل این را دارد که تکاندن هاگ های گیاهان نر بر روی تخمدان های گیاهان ماده حکایت از چه دارد یا خیر؟
      ویرایش از سوی meaning : 03-27-2014 در ساعت 01:31 PM
      Metamorphosis این را پسندید.


    5. یک کاربر برای این پست سودمند از meaning گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      sonixax (03-27-2014)

    6. #194
      سخنور دوم
      Points: 14,262, Level: 77
      Level completed: 53%, Points required for next Level: 188
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience Points
      بدون وضعیت
       
      خالی
       
      MEHDI آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Sep 2013
      نوشته ها
      521
      جُستارها
      4
      امتیازها
      14,262
      رنک
      77
      Post Thanks / Like
      سپاس
      24
      از ایشان 894 بار در 441 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      9 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی Aquarius نمایش پست ها
      ادله خود را برای خطا بودن گفته های من بنویسید، سواد ندارید مجبور نیستید نقل قول بگیرید و با یک جمله کلیشه ای "آسون به ریسان بافتن" در بروید. ذهن شما قدرت تحلیل این را دارد که تکاندن هاگ های گیاهان نر بر روی تخمدان های گیاهان ماده حکایت از چه دارد یا خیر؟
      قصد ناراحت کردن شما را نداشتم ولی با پوزش آنقدر بیربط نوشتید که دلیلی برای پاسخ مستدل ندیدم.
      شما نخست یک فکر در ذهن دارید و بعد با بیربط نوشتن، قصد دفاع از فکر خود را دارید. شروع به نوشتن می کنید و از هرجایی یه چیزی جور می کنید که فکر شما را پشتیبانی می کند. شما از کجا موضوع را ربط دادید به لقاح مصنوعی و دخالت در امور طبیعی؟ دلیل ارائه شده در داستان به مراتب منطقی تر است تا این موضوع. بالاخره یک کشاورز باید گذران زندگی بکند یا خیر؟ دیدید که خود محمد وقتی دید اینکار باعث شد که کشاورز محصول نداشته باشد، این حکمش را ملغی کرد و این نشان می دهد که این یک تصمیم شخصی محمد بوده و نه یک حرام الهی و فقهی. یعنی محمد بهتر می داند که اینکار انجام نشود. لقاح مصنوعی را بعضی ملایان برای ایجاد انسان و حداکثر حیوانات ممنوع کرده اند و آن را دخالت در امور طبیعی می دانند نه اینکه کار ابتدایی مثل تکان دادن گل ها روی هم برای پرورش محصول را حرام بدانند که این یک کار منطقی و طبیعی از سوی انسان برای بهره برداری از طبیعت و غذا خوردن است. و اصلا هرچه که عده ای از ملایان گفتند که نباید بدون مطالعه و بررسی دلایلشان ربطش داد به محمد. بعد برای پشتیبانی از این فکر، ربطش دادید به بعضی ملاهای افراطی که امروزه با لقاح مصنوعی مخالف هستند. حالا لقاح مصنوعی امروز و دخالت در امور طبیعی مدنظر ملایان کجا و لقاح آن کشاورز که گل ها را روی هم تکان میداده کجا که شما اینطور با قاطعیت از ناراحتی محمد از لقاح مصنوعی و دخالت در امور طبیعی می گویید.

    7. #195
      نویسنده دوم
      Points: 7,750, Level: 58
      Level completed: 50%, Points required for next Level: 200
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience Points
      xammâr
       
      Empty
       
      meaning آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Dec 2012
      نوشته ها
      235
      جُستارها
      3
      امتیازها
      7,750
      رنک
      58
      Post Thanks / Like
      سپاس
      173
      از ایشان 716 بار در 227 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      2 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      الان کمی بهتر شدید و به حالت طبیعی روی آوردید ولی باز حرف های فاقد ارزش زیاد زدید.. شما را مجبور کردیم بعد از این مدت کوتاه غیبت یک باره در گود نپردید و برگردید و برگه های خود را بخوانید باز هم خوب است.

      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی MEHDI نمایش پست ها
      قصد ناراحت کردن شما را نداشتم ولی با پوزش آنقدر بیربط نوشتید که دلیلی برای پاسخ مستدل ندیدم..
      پیش داوری :: منش بچگانه، تا اینجا که دلیلی از شما نیست ببینیم بعد چه نوشته اید.
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی MEHDI نمایش پست ها
      شما نخست یک فکر در ذهن دارید و بعد با بیربط نوشتن، قصد دفاع از فکر خود را دارید. شروع به نوشتن می کنید و از هرجایی یه چیزی جور می کنید که فکر شما را پشتیبانی می کند..
      مغالطه توسل به شخص
      هنوز هم دارید حرف اضافه می زنید و دلایل خود را ارائه نمی کنید.
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی MEHDI نمایش پست ها
      . شما از کجا موضوع را ربط دادید به لقاح مصنوعی و دخالت در امور طبیعی؟
      اجازه می دهید پاسخ بدهیم یا خیر؟
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی MEHDI نمایش پست ها
      دلیل ارائه شده در داستان به مراتب منطقی تر است تا این موضوع.
      منطق یا ماله کشی؟ شما می دانید چرا نویسنده این داستان پردازی را بعد از تعدد زوجات محمد آورده است و می خواسته چه کلکی سوار کند یا خیر؟
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی MEHDI نمایش پست ها
      بالاخره یک کشاورز باید گذران زندگی بکند یا خیر؟
      خوب!
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی MEHDI نمایش پست ها
      دیدید که خود محمد وقتی دید اینکار باعث شد که کشاورز محصول نداشته باشد، این حکمش را ملغی کرد و این نشان می دهد که این یک تصمیم شخصی محمد بوده و نه یک حرام الهی و فقهی.
      کسی هم نگفته در اینجا آیه بر محمد نازل شده‌است.

      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی MEHDI نمایش پست ها
      یعنی محمد بهتر می داند که اینکار انجام نشود. لقاح مصنوعی را بعضی ملایان برای ایجاد انسان و حداکثر حیوانات ممنوع کرده اند و آن را دخالت در امور طبیعی می دانند نه اینکه کار ابتدایی مثل تکان دادن گل ها روی هم برای پرورش محصول را حرام بدانند که این یک کار منطقی و طبیعی از سوی انسان برای بهره برداری از طبیعت و غذا خوردن است.
      شما مثل اینکه نمی دانید محمد 1400 سال پیش می‌زیسته است و در آن زمان تمدن ها تنها با لقاح مصنوعی گیاهان آشنایی داشتند و چند ده سال بیش نیست که بشر با لقاح مصنوعی انسان و حیوان آشنا شده است.

      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی MEHDI نمایش پست ها
      و اصلا هرچه که عده ای از ملایان گفتند که نباید بدون مطالعه و بررسی دلایلشان ربطش داد به محمد. بعد برای پشتیبانی از این فکر، ربطش دادید به بعضی ملاهای افراطی که امروزه با لقاح مصنوعی مخالف هستند. حالا لقاح مصنوعی امروز و دخالت در امور طبیعی مدنظر ملایان کجا و لقاح آن کشاورز که گل ها را روی هم تکان میداده کجا که شما اینطور با قاطعیت از ناراحتی محمد از لقاح مصنوعی و دخالت در امور طبیعی می گویید
      پشت سر هم اراجیف می بافید . اجازه بدهید برای دیگران این داستان را روشنگری کنیم:: در این کتاب نویسنده نام 9تن از زنان محمد را ذکر می‌کند و برای اینکه خواننده وحشت نکند که چرا رسولی که دینش برای همه زمان ها است 9تا زن داشته است حال آنکه این می تواند برای برخی اخلاقی نباشد یک داستان (که به احتمالی ساخته و پرداخته ذهن مریض نویسنده بوده است) را در ادامه می آورد در اینجا می گوید محمد از باغی عبور می کرد که دید باغبانان به شکل مصنوعی و با دخالت دست بشری دارند گیاهان را بارور می کنند حال آنکه در سنت طبیعت باروری گیاهان زمان مشخصی دارد و گیاهان با ساعت های بیولوژیکی خود می دانند با کمک باد کی باید سکس کنند و همانا طبق باورهای محمد این خداست که به باد فرمان می دهد به آن ها کمک کند که سکس کنند، اما محمد از آنجا می گذرد و میبیند که باغبانان گیاهان را با دخالت دست بشری وادار به سکس در خارج از زمان زیستی آنها می کنند و در اینجا ناراحت می شود و می گوید دست از این کار بکشید و باغبانان به احترام محمد (یا شاید هم محمد را بیشتر از تجربه های باغبانی خود باور داشته اند) اینکار را نمی کنند در آن سال باغبانان می بینند که گیاهان/درختان باردار نشده اند به محمد خبر می دهند محمد هم حتما خود را توجیه می کند که این کار می تواند امر خدا باشد و به آن ها می گوید ایرادی ندارد مانند پیش آن ها را با دست خود لقاح دهید؛ حال نویسنده نادان برای اینکه بر روی واقعیت تعدد زوجات محمد سرپوشی بگذارد برای خوانندگان این داستان را بعد از آن سر هم می کند که بگوید محمد با دیدن این کار با گیاهان خجالت می کشد و این شرم و حیای محمد می تواند دلیلی باشد بر اینکه محمد از روی هوس این تعداد زن نگرفته است.


    8. یک کاربر برای این پست سودمند از meaning گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      sonixax (03-27-2014)

    داده‌های جُستار

    کاربری که سرگرم دیدن این جُستار هستند

    هم‌اکنون 1 کاربر سرگرم دیدن این جُستار است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    کلیدواژگان این جُستار

    مجوز های پیک و ویرایش

    • شما نمیتوانید جُستار نوی بفرستید
    • شما نمیتوانید پیکی بفرستید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •